Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je een oerinstinct prikkelt met een eenvoudige webpagina

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Psychologen hebben ontdekt dat wij mensen per se consequent willen zijn.
Dat zie je bijvoorbeeld terug in dit soort gezegdes:

  • “Wie A zegt, moet ook B zeggen.”
  • “Beloofd is beloofd”
  • “ ’s Avonds een vent, ’s morgens een vent”

In de maatschappij zijn de gevolgen namelijk ernstig voor mensen met inconsequent, grillig gedrag.
Die vinden we onbetrouwbaar, en vermijden we. We knopen meestal liever relaties aan met mensen die zich voorspelbaar, betrouwbaar gedragen.

Kwestie van overleving.

Lees hoe je website dit menselijke oerinstinct slim kan prikkelen.

Dat doe je door een verleidingsproces aan te bieden dat bestaat uit piepkleine stapjes.

Het begint zo.

Het eerste stapje maak je heel aantrekkelijk, bijvoorbeeld door iets nuttigs cadeau te geven.
Je weet nu: een klant die eenmaal een stap heeft gezet, wil onbewust consequent zijn.
De kans dat hij dus nog een stap zet, en nog een, en nog een, wordt almaar groter.

Uiteindelijk wordt je doel bereikt: een verkoop, een aanvraag, een aanmelding…

Ik kwam hiervan een uniek voorbeeld tegen op de website van Aweber.
Dat is een Amerikaanse tool om e-mailnieuwsbrieven te versturen.

Aweber past heel slim de psychologische trigger toe dat mensen consequent willen zijn.
Dat doen ze op de bevestigingspagina, nadat iemand zich aanmeldt voor hun nieuwsbrief.

Wat staat er altijd op zo’n bevestigingspagina?

  • Bedankt voor je aanmelding
  • Klik op de link in de mail die we zojuist hebben gestuurd
  • Vaak nog wat juridische bla (vooral in de VS)

Wat voegt Aweber heel slim toe aan deze pagina – en dit is echt een best practice:
Ze bieden je meteen de volgende stap in het verleidingsproces aan: de knop Let’s get started.

Op bevestigingspagina nieuwsbrief direct een verleidelijke volgende stap bieden:
slim gedaan door Aweber.

De kans dat de websitebezoeker NU op die knop klikt, is veel groter dan een minuut geleden.
Een minuut geleden had hij zich namelijk nog niet ingeschreven voor die nieuwsbrief.
Inmiddels heeft hij die stap wel gezet.
En consequent gedrag is: ook de volgende stap zetten.

Ik heb nog maar heel, heel zelden gezien dat een bedrijf de bevestigingspagina zo slim inzet.

Stel jezelf nu eens deze vraag:
Hoe kan mijn bedrijf zijn bevestigingspagina’s gebruiken om een verleidelijke volgende stap aan te bieden?

Heb je een idee? Zet het in de reacties. Misschien kan ik nog aanvullingen geven.
Passen jullie dit al toe? Ik vind het leuk als je dit voorbeeld achterlaat als reactie!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen