Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo is de cover geworden voor mijn boek

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik vroeg jullie eind november om hulp bij het kiezen van een cover voor mijn boek Verleiden op internet – Hoe maak je een website onweerstaanbaar? Ruim 200 stemmen werden uitgebracht in de reacties bij het artikel, via Twitter en via de mail. Ontzettend bedankt, dat deed me echt goed! De meeste stemmen waren voor ontwerp A met de kersenbonbon. Toch is het definitieve ontwerp totáál anders. Kijk maar!

Veel van jullie waren heel duidelijk in hun voorkeur voor de cover met de kersenbonbon. Maar er waren ook kritische noten:

“Ik zou nog goed nadenken of een ingepakte bonbon er echt bij past”

“Mis bij beiden iets met internet”

“Ik mis vooral persuasion

“Ik mis wat meer spanning”

“Mag wat duidelijker naar voren komen dat het gaat om website die verleidelijk gaat worden”

De positieve geluiden gaven aan dat de ontwerper goed werk had gedaan. Maar toch had ik zelf ook nog wat twijfels aan zowel versie A als B. Wat ik graag wilde dat de cover zou overbrengen was:

  • Het gaat over verleiden OP INTERNET
  • Het is een leesbaar boek, leest makkelijk weg
  • Als een klant eenmaal verleid is, is er geen houden meer aan

Die elementen zaten er nog niet helemaal in bij A en B. Daarom is toen samen met uitgeverij Van Duuren Management en ontwerpbureau Het Noorden Communiceert besloten om nog een keer iets heel anders te proberen. Jullie stemmen en het enorme aantal reacties hebben ons voortschrijdend inzicht een flinke zwieper gegeven 🙂 en het resultaat zie je hierboven. Ik ben trots en ik vind dat ontwerper Arjen Snijder voor deze kick-ass cover een groot compliment verdient!

De beeldtaal is ontleend aan de pop-art kunstenaar Roy Liechtenstein die in de jaren ’60 schilderijen maakte in comic-stijl met veel rood, blauw en geel, dikke zwarte lijnen en rasterdots. Eerst was het idee om een computermuis af te beelden, maar de ontwerper heeft dat idee teruggebracht tot de essentie. Alleen het allerbelangrijkste van de muis overgebleven: de klik. Het doel van alle verleiding op internet, en het bewijs dat het is gelukt.

Het boek komt dit voorjaar uit, en op aartjanvanerkel.nl, op Twitter en Facebook lees je nieuwtjes en straks ook previews van de inhoud.

Sommige oplettende twitteraars hadden al ontdekt dat je inmiddels het boek kunt reserveren via Managementboek.nl en reageerden enthousiast op het nieuwe ontwerp.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen