Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Meta description copywriting: verleiden in Google

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De meta description is een onzichtbaar tekstje dat vaak wordt vergeten door schrijvers van webpagina’s. Zonde, want een goede meta description levert extra verkeer op vanuit Google. Je kunt er zelfs plaatsen door stijgen. In dit artikel een paar schrijftips.

De meta description is de tekst die verschijnt onder de link op de Google-resultatenpagina:

Meta description copywriting

Google toont daar de eerste tekst die hij tegenkomt op je pagina waarin het ingetypte zoekwoord voorkomt. Zoals het woord al zegt is de meta description een beschrijving van de inhoud van de pagina.

Je komt hoger in Google als er vaak wordt doorgeklikt op je link. Dat kun je voor elkaar krijgen door een onweerstaanbare meta description te schrijven.

Tips voor meta description copywriting

  1. Als je de pagina hebt geoptimaliseerd voor een bepaald zoekwoord, neem dat zoekwoord dan op in de meta description. Anders toont Google in plaats daarvan een andere tekst onder de link op de resultatenpagina, namelijk de eerste passage op de pagina waarin het zoekwoord wel voorkomt.
  2. Verleid de lezer: vertel waarom hij naar de pagina zou moeten doorklikken. Wat is de belangrijkste USP van dit product? Welke handige informatie vind ik op de pagina? Waarmee kan ik direct aan de slag?
  3. Doe een call to action: zeg wat de lezer moet gaan doen, gebruik een werkwoord. “Bekijk de tarieven en bestel.” “Vraag nu een adviesgesprek aan.” “Lees alle voordelen.” “Check of u recht heeft op vergoeding.”
  4. Gebruik de naam van de organisatie. Dat zorgt voor herkenbaarheid – een stukje branding ;-0 Dit is extra belangrijk als het merk of de organisatie niet in de titel staat, en als de titel afgebroken wordt terwijl de bedrijfsnaam achteraan staat.
  5. Maximale lengte 160 tekens inclusief spaties.

De meta description is als het goed is een veld in je CMS dat je voor iedere pagina apart kunt vullen.

Meld je aan voor mijn wekelijkse tip om je website onweerstaanbaar te maken:
[autorespond admin=”{standaard 485}” code=”{standaard SUBSCR_1326573172325}” confirm=”{standaard false}” voornaam=”Voornaam” e-mailadres=”E-mailadres” button=”Aanmelden” na_button{standaard false}]

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: