Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ontsla je contentmanager

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Contentmanager is een onheilspellend woord.
Want je zegt daarmee: onze website bestaat uit content, en wij managen die.

Helaas: je bezoekers komen niet voor content.

Je bezoekers komen hun zaakjes regelen. En graag snel.
Bijna elke bezoeker heeft een taak die hij wil uitvoeren.

Populaire taken op corporate sites:

  • Solliciteren
  • Adressen van vestigingen zoeken
  • Jaarcijfers, halfjaarcijfers of kwartaalcijfers bekijken
  • Koersen checken

Populaire taken in webwinkels:

  • Veelverkocht artikel bestellen
  • Levertijd checken
  • Artikel retour sturen
  • Kijken of je nog garantie hebt
  • Prijzen vergelijken
  • Aanbiedingen/kortingen checken

Populaire taken op financiële sites:

  • Internetbankieren, vooral saldo checken
  • Veelverkocht product afsluiten
    bv betaalrekening, internetspaarrekening, autoverzekering
  • Voorwaarden, dekking & financiële bijsluiter checken

Internet is géén informatiekanaal. Internet is een zelfbedieningskanaal.

Je site is géén verzameling content. Je site is een verzameling taken.

Stop dus met het managen van  content. Ga liever taken managen.
Je doet je klant er een grote lol mee.

Tips voor een taakgerichte website

  1. Kom erachter wat de top 5 is van meest uitgevoerde taken op je site
  2. Zet op de homepage een grote, gekleurde call to action button voor het starten van de nummer 1 taak
  3. Zet op de homepage ook calls to action voor de overige populaire taken, maak deze buttons kleiner en minder opvallend gekleurd
  4. Zet op vervolgpagina’s bij het uitvoeren van de taak steeds een button om naar de volgende stap te gaan

Wat zijn de populairste taken op jouw website?

Zo kom je erachter wat de meeste mensen komen doen op je site:

  • Kijk in de statistieken: wat zijn de meestbezochte pagina’s, meestverkochte producten enz
  • Praat met gebruikers en bezoekers van je website: vraag wat ze op je website komen doen
  • Lees wat je doelgroep zegt op weblogs, online forums (bv Vara Kassa, Tros Radar, Consumentenbond, Google discussiegroepen, Twitter, Hyves en Facebook
  • Praat met collega’s die de klanten goed kennen: account managers, verkopers, marketeers en callcenter agents

Web content-goeroe Gerry McGovern heeft een beproefde methode voor het bepalen van top-taken:  de Customer Carewords-methode. Daarbij maakt hij onder andere gebruik van een listige vorm van online survey waarin je bezoekers een paar vragen stelt. Je leest er meer over in zijn onvolprezen (en hilarische) boek Killer Web Content.

Dit artikel is verschenen op Webanalisten.nl

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen