Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Beesten in het Nieuws

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

En dan is het nu tijd voor Beesten in het Nieuws.

Toen ik 7 was, had ik een gehaakte beddesprei. Die was bruin met oranje.

Het behang op mijn kamer was ook bruin met oranje. Mijn moeder deed aan macramee.

Enorme creaties aan de muur, gemaakt van tomatentouw, zelf gesponnen schapenwol met nog stukjes stront erin, en brokken oranje geschilderde rivierklei.

Het hele gezin had lang pluishaar en we hadden nog nooit van conditioner gehoord. De jaren ’70.

Op zondagochtend om 8 uur was er nog niemand wakker in huis, maar ik wel.

Ik zette mijn radiootje aan en luisterde onder de dekens naar mijn favoriete tune op Hilversum 3.

Je hoorde een mannenkoortje en dan zong Burny Bos een liedje over zijn kanarie.

De Ko de Boswachter Show. Over de man die als stopwoord had: “Alle konijnekeutels!”

Weet niet of je het kent, maar in mijn jeugd vond ik het een magisch programma.

Ik hoorde de tune laatst weer eens terug in Beeld en Geluid in Hilversum en werd meer dan 40 jaar teruggeflitst in de tijd. Ontroerend.

Op YouTube vond ik een complete aflevering terug, waarin Ko het onder andere heeft over de jaren ’70 BN’ers Robert Long en minister Luns.

Misschien had jij ook wel een favoriet programma als tiener.

In de jaren ’80 luisterde je misschien ook wel net als ik naar Curry & Van Inkel en naar Het Weeshuis van de Hits.

Of nu naar Met het oog op morgen.

Waarom is het zo lekker dat er van die programma’s zijn?

Dat komt doordat jouw favoriete programma een zekerheidje is in je leven. En daar heb je er waarschijnlijk niet zo veel van. Zekerheidjes.

Elke week, vaste prik, op dat tijdstip, met dat format, met die presentator, kun je luisteren naar je favoriete programma.

Ons brein houdt van die vastigheid. We verankeren ons eraan.

Rust en regelmaat is niet alleen voor baby’s nodig. Ook ons volwassen brein gaat er goed op, hunkert ernaar.

Gebruik die hunkering in je marketing.

En kom met vaste regelmaat in de lucht. Ga niet hotsknotsbegonia op goddeloze tijden mailen, Facebook-updates plaatsen of blogartikelen schrijven.

Maar laat je horen met vaste regelmaat. Vaste dag, vaste tijd, vast format.

Je klanten gaan zich dan aan je hechten als mosselen aan een strekdam.

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

PS

Morgen om 15 uur beantwoord ik vragen over marketing tijdens de VIP vragen-sessie van Het Lab. Ben je nog geen VIP Member van Het Lab en heb je vragen aan me, dan kun je er nog bij zijn door je nu aan te melden. Dit is het linkje, sakkerloot: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen