Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hij veranderde 1 cijfer in zijn boek over de mooiste man van Griekenland

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De mooiste man van Griekenland is de hoofdpersoon in de nieuwe roman van Ilja Leonard Pfeijffer.

Pfeiffer promoveerde ooit op de oude Grieken en woont nu al jaren in Genua, waar hij prachtige prijzenwinnende romans schreef zoals La Superba en Grand Hotel Europa.

Hij durfde het aan om een nieuwe roman van 900 pagina’s te schrijven die zich afspeelt in het oude Griekenland en die gaat over Alkibiades, de lover van Socrates.

In een podcast van De Correspondent wordt Pfeijffer geïnterviewd over zijn nieuwe bestseller. Hij vertelt dat hij dagenlang research heeft gedaan om 1 cijfer in zijn boek te veranderen:

“Ik heb een paar dagen verloren omdat ik per se wilde weten hoe snel die schepen nou eigenlijk gingen. Toen kwam ik in een wespennest terecht: de bronnen zijn ambigu, er is veel discussie in de secundaire literatuur, je hebt ook nog te maken met experimentele archeologie want ze hebben zo’n schip nagebouwd en daar proeven mee gedaan en dat leidt allemaal niet tot eenduidige conclusies. Toen ik na dagen onderzoek voor mezelf een conclusie had bereikt was het enige gevolg voor mijn tekst dat ik ‘8 dagen’ veranderd heb in ‘9 dagen’. Daar zit dus dagen werk in.”

Waarom hij in de houten schepen is gedoken legt hij zo uit:

“Details zijn belangrijk. Die helpen om die tijdreis tot stand te brengen, om die wereld voelbaar te maken. Daar heb ik heel veel lol aan beleefd, aan het recreëren van de oude wereld.”

Een succesvolle literaire schrijver legt hier iets uit dat je als auteur van non-fictie ook maar beter in je oren kan knopen.

Om de wereld waarover jij vertelt voelbaar te maken voor je lezers, heb je details nodig. Door te vertellen hoe hard de schepen gingen, hoe het stonk benedendeks, wat de bemanning voor kleren aan had.

Experts die een zakelijk boek schrijven zijn vaak ook dol op details, maar dan op de verkeerde. Ze gaan namelijk los met abstracte details: ze willen te veel uitleggen.

Ze vertellen dus niet over dingen die je voor je ziet zoals krakende masten en de wind die giert op de open zee, maar over managementtaal zoals kerncompetenties, het maximaliseren van de klantwaarde en stakeholder accountability.

Als je lezers verveelt dan voelen ze je niet, maar leggen ze je boek weg.

Het hoofd van lezers proberen vol te neuzelen met kennis is een van de grootste fouten die je kunt maken in je boek. Het is een van de dingen waar ik auteurs die bij mij in training zijn bijna altijd voor moet behoeden.

Je berijdt dan in je boek je eigen stokpaard in volle galop zonder achterom te kijken, maar je lezers zijn allang gestopt aan de kant van de weg en zitten zonder jou te picknicken terwijl ze een leuk boek zijn gaan lezen van iemand anders.

Hoe je voorkomt dat je een boek schrijft dat niemand interesseert plus nog een groot aantal tips die je even moet horen voordat je een boek uitbrengt, vertel ik donderdagochtend in mijn Bestseller-training.

Het is een online sessie waarin ik de grootste learnings deel uit de 5 jaar waarin ik auteurs begeleid en 13 van hem heb geholpen om op nummer 1 te komen in de Managementboek top 100.

Je kijkt de Bestseller-training gewoon op je laptop donderdag. We beginnen om 10 uur. Meld je gratis aan via deze link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen