Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Londen-Deal: bespaar 2.000 euro op Online Verkoopsucces XL

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen ik laatst in de trein naar huis reed na een gezellig avondje, keek ik beneveld naar een monitor die in mijn coupé aan de muur hing.

Daarop zag ik beelden van een intercity op een station, op het punt van vertrekken. Een jonge machinist met een gilet en een rugzakje sprong aan boord en even later zag ik hem zitten in zijn cockpit terwijl hij dingetjes deed achter zijn niet-aanwezige stuur.

De conducteur was een jonge vrouw die ondertussen druk was met het controleren van de kaartjes.

Het reclamespotje van Werken bij NS eindigde met deze woorden:

‘Word machinist of conducteur. Dat wil je toch gewoon’.

Het is een hele geruststelling in een wereld waarin alles verandert dat marketingbureaus en reclamejongens in Nederland nog altijd goed betaald krijgen voor het verzinnen van onzin.

Een paar dagen later hoorde ik op de radio een spotje van een of ander consultancybureau dat waarschijnlijk een fors bedrag had geïnvesteerd om hun reclamebureau deze blablaslogan te laten bedenken:

‘Uitzicht begint met inzicht’.

Bureaus hebben er belang bij om bedrijven te laten geloven dat ze een slogan nodig hebben. Voor hun branding.

Aan klanten wordt niks gevraagd, en dat is maar goed ook. Want anders zouden die zeggen dat ze ‘Uitzicht begint met inzicht’ niet snappen, niet zouden weten bij welk bedrijf die slogan hoort, en van zulke vage shidt sowieso in een comateuze slaapsnurk vallen.

Wil je iets doen aan je branding, breek je hoofd dan niet over een slogan. Die heb je nergens voor nodig. Kopieer niet het ijdele gedrag van domme grote bedrijven die clueless zijn over marketing.

Het beste wat je kunt doen voor je brand is bij de eerste kennismaking met klanten meteen duidelijk zijn over 5 dingen. Als je op je website 5 vragen die bezoekers in hun hoofd hebben direct duidelijk beantwoordt, dan sta je met 5-0 voor terwijl ze alleen nog maar je homepage gezien hebben. Want je doet het dan al beter dan 80% van alle concurrerende websites in de markt.

Zo veel duidelijkheid zijn klanten niet gewend. Ze weten meteen alles waar ze nieuwsgierig naar zijn en worden niet lastig gevallen met vage shidt, ‘cringe’-veroorzakende ijdelheid of creatieve zinnetjes die niemand snapt maar die de directeur van het bedrijf zelf heeft verzonnen.

Voor een perfecte website die klanten trekt hoef je waarschijnlijk niet eens een nieuwe site te laten bouwen. Je homepage is al snel prima, als hij maar die 5 vragen beantwoordt.

Alles wat je nodig hebt voor een heerlijk simpele homepage, vertel ik in mijn online training Online Verkoopsucces XL. Daarin laat ik je ook voor alle andere pagina’s op je site precies zien wat daarop moet staan om voor klanten direct overtuigend te zijn. Je krijgt bijvoorbeeld mijn recepten voor je Over ons-pagina, je verkooppagina’s en je contactpagina.

Ik stap woensdag weer in de trein, deze keer om naar een mastermind in Londen te gaan. En daarom heb ik mijn team opdracht gegeven om tijdelijk 50% korting te geven op mijn website-training: Online Verkoopsucces XL. Tot en met vrijdag 17.00 uur krijg je maar liefst €2.000 korting op je investering.

Op deze pagina bespaar je nu tijdelijk €2.000 met kortingscode LONDEN:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/online-verkoopsucces-xl

Goeie week!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: