Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo sluiten klanten vriendschappen met je

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Jelle Brandt Corstius maakt een podcast over de Oekraïneoorlog, voor Trouw. Hij was vroeger correspondent in Moskou, presenteerde Zomergasten, is reisjournalist en schreef de ‘Universele reisgids voor moeilijke landen’.

In de nieuwste aflevering van zijn podcast ‘Voordat de bom valt’ – die ondanks de titel leuk is om naar te luisteren (Jelle denkt niet dat de bom gaat vallen) – vertelt hij over een reis die hij ooit maakte naar een plaatsje in Alaska dat vlakbij Rusland ligt. Hij deed daar verslag van de walvisjacht door een Inuitvolk dat toestemming heeft om een paar walvissen per jaar te vangen omdat ze ervan afhankelijk zijn voor hun overleving. De slacht van de walvissen doen ze op de landingsbaan van een vliegveldje, want dat is de enige plaats die groot genoeg is.

Het gebied is dun bevolkt en Brandt Corstius vertelt dat hij met de fotograaf samen een keer middenin de toendra strandde met de auto, omdat de snelweg na 20 kilometer ophield.

Hij vertelt in de podcast:

“Het is een van de eenzaamste plekken waar ik ooit ben geweest. We hadden de radio aanstaan en een dj zei op dat moment: ‘Als er iemand luistert, bel me dan even. Dan weet ik dat ik dit niet voor niks doe.’ “

Voelt jouw marketing ook een beetje alsof je het voor niks doet? Alsof je tettert in de ruimte zonder dat iemand het opvangt?

“Breakie breakie, is er iemand staandebij, over?”

Marketing zou niet wanhopig moeten aanvoelen, alsof je een radio-dj bent in een stijfbevroren blubbervlakte op de rand van de beschaving. Of een zendamateur in de jaren ’80 met een 27MC bakkie, op zoek naar andere eenzame vreemdelingen.

Je wilt het gevoel hebben dat je een eigen publiek hebt. Dat naar je luistert en op gezette tijden afstemt op jouw frequentie. Dat lukt het beste als je luisteraars, lezers en kijkers als vrienden behandelt, regelmatig bij ze incheckt en altijd wat leuks te vertellen hebt.

Wees geen sufneus, doorgeefluik of mompelende docent in je marketing zoals zo veel van je concullega’s. Die zich vaak als een dj in Alaska voelen.

Als je wel wat ideeën kunt gebruiken voor leukerdere marketing waardoor klanten vriendschap met je sluiten en je hebt mijn boek Nummer 1 nog steeds niet gelezen (tssss), ga dan naar www.nummer1.online en gooi hem in je winkelmandje.

Over en sluiten.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: