Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Vind je eigen theelepeltje

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst stak ik een zebrapad over bij ons in Zeist, toen ik opeens een theelepeltje hoorde rinkelen in een kopje.

En ik moest meteen aan mijn Italiaanse zwager Peppe denken. Hij is ingenieur en werkt in Bologna bij een van de coolste motormerken van Italië.

Hij rijdt zelf geen motor, als enige van alle collega’s die daar op de werkvloer achter hun laptops nieuwe motorblokken aan het ontwerpen zijn. Interessant feit als je overweegt een motor te kopen: hij vertelde me dat de meeste van zijn collega’s hinken bij het lopen.

Enniewees, zijn werkgever is Ducati, en zij maken motoren die mensen vooral kopen vanwege het brute design. Ze hebben namen als ‘Streetfighter’ en ‘Monster’. Mijn zwager vertelde me nog een fun fact en dat is dat motorkenners een Ducati letterlijk blind herkkennen doordat de motor bij het stationair draaien een kenmerkend geluid maakt dat geen enkel ander motormerk voortbrengt. En dat is dus dat geluid van een theelepeltje dat rinkelt in een kopje.

Toen ik dat zebrapad in Zeist in gedachten verzonken overstak, dat rinkeldekinkelende lepeltje hoorde en opkeek, zag ik dat er inderdaad een motorrijder met een blitse Ducati onder zijnen kont voor me was gestopt zodat ik kon oversteken. In gedachten gaf ik zwager Peppe een boks.

Blind herkenbaar zijn door de manier waarop je klinkt is iets wat alle ondernemers wel zouden willen. In hun markt bekend staan om hun eigen geluid.

Dat lijkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is het makkelijk. Je hoeft er namelijk maar één dingen voor te doen. En dat is in je marketing precies het tegenovergestelde doen van wat al je concurrenten aan het doen zijn.

Doorbreek de conventie en je valt in het geruis van het verkeer op als een rinkelend theelepeltje op een kruispunt.

In mijn boek Nummer 1 geef ik je handenvol formules om je eigen theelepeltje te ontdekken. Goud. En je koopt het voor een eigenlijk onbegrijpelijk schappelijk prijsje op https://www.nummer1.online.

In de Groeivoer-podcast van Gerhard te Velde vertelde ik er laatst trouwens over. Hij had me uitgenodigd als een van de eerste auteurs in zijn nieuwe podcastformat: Boekafleveringen. Het interview is teruggemonteerd tot een mini-college van 20 minuten. Enjoy aflevering 201 van de ‘Groeivoer voor ondernemers’ podcast, die hier op Spotify staat en hier op Apple Podcasts.

Goeie week!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: