Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Bliksemkorting gestart: Nummer 1 tijdelijk van 23,99 voor 20 piek

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Coca-Cola werd in 1886 uitgevonden door John Pemberton, een apotheker uit Atlanta, Georgia.

Haal even diep adem: in de eerste fles die destijds is verkocht zat 3,5 gram cocaïne. Een hoeveelheid snuif waar je op straat nu ongeveer 150 piek voor moet neertellen.

Cocaïne was een normale ingrediënt in veel pillen en poeders die je toen voorgeschreven kreeg. Want het hielp zo goed tegen van alles.

De eerste slogan waarmee Pemberton de markt opging was: “Coca-Cola: The Temperance Drink”.

Het was de tijd van Queen Victoria en Sherlock Holmes, waarin het openbaar vervoer bestond uit koetsen en stoomtreinen.

Temperance was de maatschappelijke beweging tegen het gebruik van alcohol. En die geheelonthouders waren superenthousiast over dat nieuwe alcoholvrije drankje. Want ze hadden gezien dat er alleen maar wat onschuldige extracten in zaten van cocabladeren en kolanoten. Die laatste zaten ramvol met caffeïne.

Coca-Cola was een nieuwe smaak in de markt en mensen stapten enthousiast over van de ene verslaving naar de andere.

De marketing was briljant omdat die gebruik maakte van een zwakte van concurrerende producten. Want alcohol was een enorm maatschappelijk probleem en dit nieuwe drankje was de oplossing.

In jouw markt kun je ook zoiets doen. Want: waarschijnlijk hebben de meeste van jouw concurrenten een zwakte. Een zwakte waar ze aan gehecht zijn en waar jij makkelijk mee kunt stoppen. Daardoor ben je dan meteen de frisse new kid on the block. Zelfs als je al jaren in die branche zit.

De zwakte in de meeste markten is de ‘taal’ die wordt gesproken. Veel ondernemers gebruiken braaf de geaccepteerde taal van de markt. Maar niemand heeft die conventionele woorden en teksten opgelegd. Het zijn alleen maar de handboeien die iedereen bij zichzelf heeft omgedaan.

Jij hebt zelf de sleutels van je handboeien en je kunt ze op ieder moment afdoen.

Want je wordt onvergelijkbaar als je opeens je eigen taal spreekt. Als je dat goed aanpakt, dan stapt de markt graag op jou over.

Er gebeurt dan namelijk van alles:

  • Je klanten zien bij jou meer personality
  • Je kunt hogere tarieven vragen
  • Jij wordt gezien als een original en je concurrenten als copycats van elkaar
  • Zij kunnen zelf ook makkelijk gekopieerd worden
  • Ze hebben een lage status
  • Ze zijn niet entertaining
  • En inwisselbaar

Als je wilt kun je per direct je eigen taal gaan spreken. Je bent dan de nieuwe smaak die klanten nog nooit geproefd hebben.

In mijn boek ‘Nummer 1’ geef ik je voorbeelden van bedrijven die hun eigen taal spreken en daardoor onvergelijkbaar zijn. Een eigen taal is een van de formules om de bekendste naam in je markt te worden en klanten voor het leven te krijgen. In Nummer 1 vind je nog tientallen andere formules om een superster te worden in je markt, en elk hoofdstuk staat vol met voorbeelden van Nederlandse ondernemers die met onorthodoxe marketing bekend zijn geworden.

Nummer 1 kost normaal €23,99 maar je bestelt het nu voor maar €20 op Managementboek. Want vandaag is een bliksemkorting gestart waardoor Nummer 1 tijdelijk maar €20 is. Mooi moment om ‘m voor jezelf te bestellen en cadeau te geven aan een paar andere ondernemers die de leiders willen worden in hun markt.

Enjoy,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: