Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een waardevolle ochtend met zijn dochtertje, helemaal in de soep

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Rick Zuidbroek is eigenaar van DoubleSmart, een onlinemarketingbureau in stroopwafelstad Gouda. En een paar maanden geleden schreef hij dit bericht op zijn LinkedIn:

“Oké, we gaan even iets testen. Het was 1 april, ik was een dagje vrij…

Zoals wel meer dagen deze maand. 5 maart ben ik vader geworden en daar wil ik natuurlijk veel van meekrijgen.

In die dagen heb ik veel luiers verschoond, flessen gegeven en natuurlijk geknuffeld met de kleine Doris.

Maar ik heb ook gewerkt, in de tuin.

Fanatiek als ik ben heb ik de hele tuin omgespit, gemest en opnieuw ingedeeld. Want, het zou niet meer gaan vriezen… Toch?

Tot het vorige week ging sneeuwen, onverwacht. Je snapt het, totale paniek!

Met een schepje ben ik vrijdag ochtend heel de tuin rond gegaan om alle sneeuw uit de bakken te scheppen. Zweet op mijn voorhoofd 😅

Wat blijkt? Die nieuwe plantjes hadden prima een dagje in de sneeuw kunnen staan. Een waardevolle ochtend met mijn dochter, helemaal in de soep.

Ik snap eigenlijk ook helemaal niks van tuinieren. Daardoor stel ik verkeerde prioriteiten en handel ik niet uit kennis, maar uit angst.

Hoe vaak doe jij dat in jouw marketingstrategie of onderneming?

Oké, maar ik zou wat testen… Waarom dat hele verhaal?

Morgen neem ik een podcast op met Aartjan van Erkel. Jaja: Dé beruchtste copywriter van Nederland.

Hij vertelt dat we moeten stoppen met teachen en moeten starten met teasen. Creativiteit in je marketing brengen door persoonlijkheid in je uitingen te brengen. Door parallellen te trekken tussen alledaagse dingen en jouw business.

Dus Aartjan, hoe succesvol wordt deze post? ;-)”

De dag nadat Rick dit op LinkedIn zette, was ik gast in zijn podcaststudio in Gouda voor een interview over mijn boek. Hij vertelde dat zijn posts normaal zo’n 2.000 mensen bereiken na de hele looptijd, maar dat dit bericht 2.000 mensen bereikte binnen 2 uur.

Normaal teacht hij in zijn berichten, maar nu had hij mijn boek gelezen en gekozen voor teasen.

We bespraken in de podcast hoe lastig het is geworden om via online marketing veel mensen te bereiken. Door privacynazi’s, scherp stijgende advertentiekosten en de toegenomen concurrentie op de socials consumeren nog maar weinig mensen je posts, je video’s en je mails.

Copywriting is daarvoor een oplossing. Door personality in je copywriting te leggen en je klanten te entertainen kun je de wedstrijd nog steeds winnen, als je de goede formules hebt. De formules om ook in de komende jaren succes te hebben met je online marketing vind je in mijn boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’.

Managementboek heeft Nummer 1 uitgeroepen tot zomer-bestseller van 2022 en hij is deze zomer op veel stranden gesignaleerd en onder parasols bij hotelzwembaden. Enjoy en bestel hem hier: https://www.nummer1.online

Het interview kun je beluisteren door in je podcastapp te zoeken naar DoubleHeroes Podcast S1E14, of hier op Spotify:

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: