Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hemelfeestje

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wij zijn allang uit de kleine kinderen, en ik mis weleens de zelfbedachte woorden waar peuters opeens mee komen.

Mijn dochter noemde toen ze nog heel klein was spa rood en spa blauw prikkewater en handenwassenwater. Dat zeggen wij thuis nog steeds.

Op het onvolprezen Bored Panda kwam ik een post tegen waarin 50 Amerikanen de verrassende woordcreaties van hun broekpoepers noemen.

Het zoontje van iemand noemt knokkels bijvoorbeeld ‘finger elbows’ en matrozen in de marine ‘water soldiers’.

Ook mooi: een meisje noemde wolken ‘sky ghosts’. Bladeren zijn ‘tree feathers’.

Veelvoorkomend zijn nieuwe namen voor dieren.

Om te smullen:

Meeuwen zijn ‘beach chickens’, uilen zijn ‘wood penguins’, libelles zijn ‘baby helicopters’.

Donker en verontrustend zijn: een octopus beschrijven als een ‘snake turtle’, een mug als een ‘vampire bug’ en een neushoorn als een ‘battle unicorn’.

(Die laatste is heel erg fijn.)

De aller-allermooiste vondst is voor mij deze: een begrafenis is een ‘heaven party’.

Door je eigen woorden en metaforen te bedenken neem je mensen voor je in. Je geeft ze een nieuwe emotie bij een bekend concept en het geheugen werkt zo dat emotie een herinnering vastschroeft in hun hoofd.

Sommige van je woordvondsten vergeten ze letterlijk nooit meer. Go crazy. Creëer totaal nieuwe uitdrukkingen, titels en woorden in je business. Dat maakt jou niet alleen onvergetelijk, maar creëert ook een groepstaal. Die bestaat uit eigen woorden die alleen betekenis hebben voor ingevoerden.

De maffia heeft eigen woorden, het studentencorps heeft eigen woorden, en iedere religie heeft eigen woorden. De groepstaal zorgt voor een veilige haven, voor duidelijkheid en voor wijgevoel.

Het is een vorm van geheimtaal, waardoor de insiders een sterker gevoel van identiteit delen met andere volgelingen en met hun leiders, waardoor de beweging versterkt wordt.

Het gebruiken van groepstaal is een van de tips die ik geef in mijn boek Nummer 1. Daarin onthul ik onder andere de technieken die de allersuccesvolste aanbieders van permanente gedragsverandering gebruiken om geen klanten te krijgen, maar volgelingen.

Nummer 1 is het bestverkochte boek op Managementboek van de eerste helft van 2022 en daarom uitgeroepen tot Zomer-bestseller. Het is een mooie hardcover en hij kost maar €23,99 op www.nummer1.online. Leuk cadeautje ook.

Mijn cadeau aan jou: je krijgt het complete luisterboek er gratis bij. Door mij persoonlijk voorgelezen.

Enjoy!

Aartjan van Erkel

PS

Nog 1 dan: er is een peuter die cashewnoten ‘smile peanuts’ noemt 🙂 Wat is het mooiste woord dat jouw kind heeft bedacht? Let me know!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: