Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Is jouw marketing vriendschappelijk?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Er is een grote schoonmaak bezig: turncoaches worden ontslagen, zwarte piet krijgt andere schmink, vieze mannen bij talentenjachten gaan in therapie, tegen handtastelijke collega’s wordt aangifte gedaan en racistische agenten komen voor de rechter.

En ook op privacygebied pikken we geen bullshidt meer. Wie voelt zich nog goed bij de vieze zaakjes van Facebook? Wie wil er dat zijn privégegevens verkocht worden aan de hoogste bieder als een psychologisch dataprofiel? Wie wil er over het hele web heen gepixeld en achtervolgd worden?

De samenleving is woke as f#ck en dat heeft gevolgen voor je marketing. Google Analytics wordt misschien wel verboden door de Autoriteit Persoonsgegevens, en misschien wil je als ondernemer ook liever niet meer afhankelijk zijn van algoritmes.

Pik jij het bijvoorbeeld nog als je tonnen uitgeeft aan zoekmachine-optimalisatie, daardoor op de eerste pagina van Google rankt, en tóch minder traffic op je website krijgt? Dat komt door die fijne nieuwe featured snippets in het algoritme van Google, waardoor vragen beantwoord worden op de zoekresultatenpagina zodat mensen niet meer doorklikken naar je website. Daarmee stimuleert Google kliks op Adwords-advertenties.

Als je minder afhankelijk wilt zijn van het Facebook advertentieprogramma, de socials en het Google-algoritme, dan is het tijd om lekker normaal te gaan doen in je marketing.

Mensen pikken het in het echte leven ook niet als jij ze stalkt of onder druk zet. Gedraag je in plaats daarvan liever als een goede vriend. Iemand die regelmatig bij ze incheckt, interesse toont, geinige berichten stuurt, en altijd een leuk voorstel heeft om samen wat te gaan doen. Chill out.

Als je een vriendschappelijke relatie hebt met je klanten, dan hou je ze niet alleen veel langer bij je maar ze gaan jouw naam ook vaker noemen bij hun vrienden.

Vriendschappelijke marketing kan voor een groot deel algoritme-vrij. Daar heb je helemaal geen manipulatieve bedrijven uit Amerika voor nodig.

Het enige wat je hoeft te doen is vaak interessante berichten sturen die mensen graag openen, lezen en inkoppen.

Hoe je vriendschappelijke marketing doet, lees je in mijn boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’. Ik geef je mijn formules om mensen te fascineren en over jou te laten praten, die gebruikt worden door de succesvolste schrijvers uit de wereldliteratuur, cartoon-tekenaars met miljoenen militante fans, makers van box office-succesfilms uit Hollywood en bingewaardige series, en door wereldreligies met miljarden gelovigen.

Nummer 1 is deze week uitgeroepen tot zomer-bestseller van 2022 door Managementboek. Het is een fun read voor op vakantie, bestel hem op https://nummer1.online/

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

PS

Je krijgt er gratis het audioboek ter waarde van €20 bij dat ik voor je heb ingesproken.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: