Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Vertel niet over de wond, maar over het litteken

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Iets wat veel ondernemers vergeten te doen in hun marketing is: emotie opwekken.

Het is eigenlijk heel simpel: vertel gewoon een interessant verhaaltje over iets dat bij jou een emotie heeft opgewekt. Want ons brein gaan van nature spiegelen: als iemand boos op je wordt, worden de meeste mensen boos terug. En als iemand iets vrolijk lachend vertelt, word je daar vrolijk van. Gebruik dat in je marketing.

De emotie waarover je vertelt, kan zijn dat je iets zo grappig vond dat je er gierend door in de lach schoot. Maar het is net zo fascinerend voor mensen als je vertelt hoe het voor jou voelde op een moment in je leven waarop mensen jou buitensloten, in de steek lieten of uitscholden. Mensen voelen graag met je mee, als je het tenminste goed doet.

Je moet namelijk wel uitkijken dat je zo’n verhaal niet vertelt als een soort therapie of om eens even lekker leeg te lopen over iets wat je nog steeds dwarszit. Dat is onaantrekkelijk, want dan zijn het honderd procent jouw eigen zaken en die zijn voor de meeste van je klanten niet interessant genoeg. Sterker nog: vaak voelen mensen zich daardoor gegeneerd of afgestoten. Zulke verhalen kun je aan je vrienden vertellen als je een luisterend oor nodig hebt, maar niet aan je klanten in een marketing-uiting.

Als het dus over iets gaat wat pijnlijk voor je was, vertel dan niet over de wond, maar vertel over het litteken.

Dus vertel er pas over op het moment dat je er overheen bent en het geen pijn meer doet.

Wat je doet om emotie te gebruiken in je content, is een situatie kiezen die jou op de een of andere manier geraakt heeft of die jou is opgevallen. Vervolgens link je die op een interessante manier aan jouw expertise of de dienst die je verkoopt.

In mijn boek Nummer 1 leg ik uit hoe je dat doet, en geef ik tientallen tips voor het opwekken van emotie in je marketing. Sommige lezers worden daar vrolijk van, zoals M. Donker die in een review op Managementboek zegt:

“Ik heb dit boek voor het slapengaan gelezen en heb mijn man meerdere keren keihard wakker gelachen. Midden in de nacht moest ik mijn bed uit om briljante inzichten op te schrijven.”

Wil je het boek bestellen, dan graag via www.nummer1.online. Ik dank u beleefd.

Tip: als je 5 exemplaren van mijn boek hebt gekocht, laat het me dan weten. Want dan stuur ik je als beloning een gesigneerd boek na. Geen enkele andere auteur doet dit, maar ik vind het leuk om te doen. Ik heb al tientallen gesigneerde boeken moeten versturen, dus er wordt grif gebruik van gemaakt.

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: