Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De formule voor de marketing van de toekomst

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De boswachters van onze groene long de Veluwe zijn op zoek naar de formule voor het bos van de toekomst.

Ze doen aan risicospreiding, alsof het beleggers zijn. Ze kijken namelijk naar een gebied waar het nu al net zo warm is als het in Nederland waarschijnlijk zal zijn over 50 jaar: Zuid-Frankrijk. Ze kijken welke vegetatie daar van nature voorkomt.

Wat zijn ze namelijk in proefbossen op de Veluwe aan het aanplanten? Tamme kastanjes, een autochtone boom van het Middellandse Zeegebied.

Ze planten trouwens ook ‘plofberken’ op de Veluwe, extreem snelgroeiende bomen die allemaal afstammelingen zijn van één oude moederboom die groeit in… Urk.

Enniewees, ze willen daar klaar zijn voor de toekomst.

Ook Nederlandse gemeentes bereiden zich voor, door te onttegelen en te ontklinkeren zodat regen in de toekomst niet meer linea recta wordt afgevoerd door het riool maar zo veel mogelijk wordt geïnfiltreerd in de bodem en daar vastgehouden.

Ook jij denkt waarschijnlijk na over de toekomst. Want als ondernemer hoor je bij de slimste, creatiefste en flexibelste mensen van het land. En dan kijk je dus waarschijnlijk vooruit en dan sorteer je voor.

Welk scenario op het gebied van klimaatverandering er nou ook werkelijkheid zal worden, ook op marketinggebied zijn er scenario’s die gaan bepalen hoe jij over een aantal jaar marketing doet.

Wat werkt, en wat niet meer werkt.

Een van de marketingkanalen die het meest onder druk staan, is Facebook. En daarmee het hele imperium van Facebook, met onder andere ook Instagram en Whatsapp.

De zoveelste nieuwe shidt-storm is zojuist gaan waaien rondom de suikerberg door onthullingen van de klokkenluider Frances Haugen, een voormalig algoritmebouwer. Die bijvoorbeeld aan het Amerikaanse Congres vertelde dat Facebook uit eigen onderzoek wist dat Instagram slecht is voor het zelfbeeld van tieners, die daardoor eetstoornissen en depressies ontwikkelen. Toch werd het verslavende Instagram-algoritme niet aangepast.

Er zijn stemmen die voorspellen dat Facebook hetzelfde lot gaat treffen als de tabaksfabrikanten, die producten waarvan ze wisten dat ze slecht waren voor de gezondheid bewust steeds verslavender hebben gemaakt en daar nu juridisch, financieel en qua reputatie de prijs voor betalen.

Als je marketing nu voor een deel of helemaal leunt op het wankelende Facebook-conglomeraat aan apps, dan heb je waarschijnlijk al een tijdje twijfels aan de houdbaarheid van je eigen marketingstrategie.

En als vooruitdenkende ondernemer ben je als het goed is aan het nadenken over een strategie waarin je niet meer zo afhankelijk bent van zulke algoritmes. Of het nou de Facebook-algoritmes zijn, of die van Google, of die van andere te machtig geworden platforms.

Als je toekomstbestendige marketing wilt, dan maak je die voor een gezond deel algoritmevrij.

Want anders is jouw bedrijf straks onderdeel van een maatschappelijk probleem dat inmiddels alleen nog maar door pijnlijke stappen opgelost kan worden. Door overheden die met wetten een einde maken aan de maatschappelijke vergiftiging, en door gebruikers die het zinkende schip ontvluchten.

Donderdag geef ik een online seminar over een van de succesvolste vormen van algoritmevrije marketing, en dat is e-mail.

Je eigen lijst met e-mailadressen van geïnteresseerden is een ethisch marketingkanaal zonder algoritme dat jouw boodschap afschermt van je klanten, waar je teksten naartoe kunt sturen die niet worden gecontroleerd door spionnen die jouw mails afkeuren als ze over het ‘verkeerde’ onderwerp gaan, en die jouw mensen binnenkrijgen in een veilige omgeving waar ze volledige controle hebben en gegarandeerde privacy.

Hoe je e-mailnieuwsbrieven succesvol gebruikt om meer te verkopen, laat ik je overmorgen zien in mijn online seminar ‘Easy Money met Entertaining E-mails’. Ik laat je bijvoorbeeld zien wanneer klanten het geweldig vinden als je net zo vaak gaat mailen als dat je nu post op Facebook en Instagram.

Je kunt alleen bij dit gratis online seminar zijn als je donderdag tijd vrijmaakt van 10 tot 12 uur. Meld je dan van tevoren aan via deze link:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-easy-money-met-entertaining-emails

Peace.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: