Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Heb jij de business aangepast aan je slechtste klanten?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Deze maand heb ik een fietsroute gereden in Zuid-Italië door de Cilento-streek. In de provincie Campania, waar ook Napels ligt en waar de pizza en de mozzarella zijn uitgevonden.

Ik kwam door een bergachtig gebied dat Italianen ook wel de Dolomieten van het zuiden noemen. De natuur was prachtig en het stond er vol met vijgebomen met takken zwaar van de vruchten.

Ik heb er in een agriturismo ravioli gevuld met verse vijg gegeten, met ricotta en amandelen. Als ik er nog aan denk…

Mijn tussenstops waren meestal caffeïnestops bij barretjes die niet alleen straffe cappuccino’s verkopen maar ook zoetigheden voor bij de koffie die goede fietsbrandstof zijn. Een cornetto alla crema is mijn favoriete snack, een zoete croissant gevuld met banketbakkersroom.

Alleen even een gek praatje: van de tientallen barretjes waar ik koffie heb gedronken, had er maar één een wc-bril op het toilet. Niet alleen bij skere tentjes in armoedige dorpjes was dat zo, maar ook bij statige hypermoderne etablissementen.

Je kan er alleen maar naar gissen wie al die wc-brillen jatten, maar die horeca-ondernemers hebben blijkbaar allemaal dezelfde beslissing genomen. Ze hebben hun business aangepast aan hun slechtste klanten.

Het is weer een mooi voorbeeld hoe ondernemers soms in een kringetje staan en allemaal kijken wat de anderen doen. En elkaars gedrag dan kopiëren.

Door de wc-bril permanent weg te laten, stel je alle goede klanten teleur die je bedrijf bezoeken vanaf de dag dat die ene slechte klant is vertrokken. Het is pure waanzin.

Het online equivalent van een business die is aangepast aan je slechtste klanten, is een website waarmee je kijken-kijken-niet-kopen-klanten probeert te trekken, of een website hebben die zeurneuzen aantrekt die niet willen investeren, klagen en alleen maar de leidingen verstoppen.

Kopieer niet wat de meeste ondernemers in jouw markt doen. Probeer niet ALLE klanten in jouw markt aan te spreken. Maar zet op je website precies de juiste woorden om je alleen je allerbeste klanten te trekken.

Op die manier heb je ook geen last meer van vandalen in je bedrijf, en werk je straks alleen nog met je lievelingsklanten.

Welke woorden je nodig hebt om je website aan te passen aan je allerbeste klanten, dat laat ik je morgenochtend zien in een gratis online seminar.

Het heet ‘7 overtuigingstechnieken waardoor klanten ja zeggen’ en ik geef je daarin 7 copywriting-geheimen om de elite onder je klanten aan te trekken in plaats van de hooligans.

De link om je plek te reserveren in dit online seminar voor ondernemers die verder kijken dan hun cirkeltje groot is:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-7-overtuigingstechnieken-waardoor-klanten-ja-zeggen/

Wie weet spreek ik jou ook morgen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: