Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je slim gebruik maakt van een zwakte van je concurrenten

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Coca-Cola werd in 1886 uitgevonden door John Pemberton. Hij was een apotheker uit Atlanta, Georgia.

In de eerste fles die destijds is verkocht van het spul zat 3,5 gram cocaïne. Een hoeveelheid snuif waar je nu op straat ongeveer 150 europiek voor moet neertellen.

Cocaïne was een normale ingrediënt in veel pillen en poeders die je toen voorgeschreven kon kregen. Want het hielp heel goed tegen van alles.

De eerste slogan waarmee Pemberton de markt op ging was: “Coca-Cola: The Temperance Drink”.

We hebben het over het tijdperk van Queen Victoria en Sherlock Holmes, waarin openbaar vervoer bestond uit stoomtreinen en koetsen.

Temperance was een maatschappelijke beweging tegen het gebruik van alcohol. En die geheelonthouders waren buitengewoon enthousiast over dat nieuwe alcoholvrije drankje.

Want er zaten alleen maar wat onschuldige extracten in van coca-bladeren en kola-noten. Die laatste zaten vol met caffeïne.

Coca-Cola was een nieuwe smaak en mensen stapten enthousiast over van de ene verslaving op de andere.

De marketing was briljant, omdat die gebruik maakte van een zwakte van concurrerende producten. Want alcohol was een groot maatschappelijk probleem en dit nieuwe drankje was de oplossing.

In jouw markt kun je iets vergelijkbaars doen. Wat waarschijnlijk aan de hand is bij concurrenten in jouw branche, is dat ze allemaal een zwakte hebben.

Die zwakte is iets waar ze aan gehecht zijn, en waar jij makkelijk mee kunt stoppen als je een frisse new kid on the block wilt zijn. Zelfs als je al jaren in business bent.

De zwakte in de meeste markten is de ‘taal’ die er wordt gesproken. Veel ondernemers gebruiken braaf de veilige en geaccepteerde taal van de markt. Maar die conventionele woorden en teksten zijn door niemand opgelegd. Het is alleen maar een paar handboeien dat iedereen bij zichzelf heeft omgedaan.

Jij hebt zelf de sleutels van je handboeien en je kunt ze op ieder moment afleggen.

Want je wordt onvergelijkbaar als je opeens een eigen taal spreekt. Als je het goed aanpakt dan stapt de markt massaal op jou over.

Mee blijven wauwelen met de rest van je markt kan ook. Hou er dan wel rekening mee dat er een aantal dingen kunnen gebeuren:

  • Je klanten zien bij jou weinig personality
  • Je kunt geen hoge tarieven vragen
  • De markt ziet jou als een copycat
  • Je kunt zelf ook makkelijk gekopieerd worden
  • Je hebt een lage status
  • Je kunt je creativiteit niet kwijt
  • Je bent niet entertaining
  • Klanten verwisselen je met iemand anders

Als je wilt kun je per direct je eigen taal gaan spreken. Je bent dan een nieuwe smaak die klanten nog nooit geproefd hebben.

In mijn membership Het Lab krijg je elke maand formules om de bekendste naam in je markt te worden. In juli zijn dat copywriting-formules om je eigen taal te spreken in je marketing, in je dienstverlening, in je sales, in je trainingen, je coaching, je adviezen, of wat je ook maar verkoopt.

Je maakt dan gebruik van een zwakte van je concurrenten. Waar ze geen antwoord op hebben, omdat ze niet durven te veranderen.

De deadline om de formules in bezit te krijgen, is maandag. Want dan sturen we ze naar de drukker en ben je definitief te laat: als Member krijg je namelijk géén toegang tot eerdere afleveringen van Het Lab.

Member worden doe je op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Kies voor een Fast Lane-membership, want dan plan ik een middag met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members jouw eigen taal direct bedenken en toepassen in je business. Daardoor hak je een eigen plek uit in de jungle van experts waarmee je concurreert, gewoon door een andere woordkeus.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: