Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom improviseren in verkoopgesprekken hem niet gaat worden

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een Schotse millennial genaamd Nisa was op zoek naar een horecabaan, liefst in de bediening.

Ze had op school geleerd dat je pas wordt uitgenodigd op gesprek als je een goede sollicitatiebrief schrijft.

Maar haar brieven waren volgens eigen zeggen “Basic as f#ck”, en ze hoorde dus nooit iets op haar sollicitaties.

Daarom verzon ze een list.

Die list kwam haar op bakken kritiek te staan, maar hij leverde haar ook een baan op als barista, plus 300.000 likes op de tweet waarin ze aan de wereld bekende wat ze had gedaan.

Mensen waren verbijsterd door haar gewetenloosheid, én door haar succes.

Iemand reageerde op Twitter: “This is actually genius. Like, supervillain level genius.”

Wat had ze gedaan?

Nadat ze wekenlang geen enkele reactie had gekregen op haar brieven en toch wel erg krap begon te zitten, besloot ze om zelf een vacature op internet te zetten.

Verveeld met haar laptop op de bank hangend typte ze op een avond een fictieve advertentie op een job search website, wat nog best lastig was met haar lange plaknagels.

Als titel typte ze: “Waitress needed for cafe in town”

Daarna keek ze 3 afleveringen Temptation Island, ging naar bed en was de volgende ochtend haar nepvacature al vergeten.

Totdat ze een paar dagen later haar e-mail checkte.

Er bleken meer dan 200 reacties in haar inbox te zitten. Sollicitatiebrieven, van andere werkzoekende millennials die reageerden op haar verzonnen vacature.

Met stijgende verbazing las ze de ene na de andere sollicitatiebrief, en begreep waarom ze zelf zo weinig had gehoord op haar eigen sollicitaties.

Hoe sommige anderen hun sollicitatiebrief hadden geschreven was een enorme eye-opener voor Nisa.

Vooral eentje. Als haar vacature echt was geweest, had ze de schrijfster van de brief direct aangenomen.

Dus kopieerde ze de tekst, paste hem wat aan en stuurde hem op als haar eigen sollicitatiebrief.

Bingo. She got the job.

Welke les zit er in het verhaal van onze supervillain millennial?

Dat improviseren met dingen die je niet goed kunt hem meestal niet wordt.

Je kunt beter een template pakken van iemand anders die al succesvol is.

Laat dat nou precies de reden zijn dat ik volgende week een nieuwe online training ga opnemen.

Die gaat over het voeren van verkoopgesprekken.

Gesprekken waarin je het duurste verkoopt dat je aanbiedt en waarmee je de lucratiefste klanten binnenhaalt.

Waarin het dus gaat om duizenden euro’s per gesprek.

Als je die gesprekken nu improviserend doet, gaat het misschien al best goed.

Maar je hebt waarschijnlijk ook veel klanten die zeggen dat ze er nog even over moeten nadenken, en dan nooit meer wat laten horen.

Iedere keer kost jou dat een hoop tijd, en je loopt bakken met geld mis.

En die klant heeft er ook niks aan om een uur met jou gebeld te hebben en dan nog steeds te twijfelen.

Ik heb als introvert jarenlang telefoonangst gehad. In mijn beginjaren als ondernemer was ik voor verkoopgesprekken net zo bang als vroeger voor spreekbeurten op de lagere school.

Door het bestuderen van verkoopexperts en het voeren van honderden gesprekken in de loop der jaren ontdekte ik een methode om succesvol gesprekken te voeren.

Ik gebruik nu een template. Daardoor heeft ieder gesprek dezelfde opbouw, en weet ik precies wat er gaat gebeuren.

Ik hoef niet te improviseren, en aan het eind zegt meer dan 90% van de klanten ja.

Door mijn template te gebruiken heb ik in de afgelopen jaren meer dan 490.000 euro omzet met verkoopgesprekken gemaakt.

In de nieuwe online training Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken deel ik voor het eerst mijn template.

Met alles wat ik doe voor, tijdens en na het gesprek.

Volgende week beginnen de opnames, en ik stel daarom deze week tijdelijk de aanmelding alvast open voor een klein groepje Early Birds.

Die krijgen als eerste toegang tot de 5 trainingsvideo’s zodra ze klaar zijn.

Je hoeft dan dus niet te wachten tot de officiële lancering in april. Maar je moet wel steeds een paar weken wachten tot de volgende video klaar is.

In ruil voor je geduld krijg je deze week een eenmalige korting: er gaat 60% van de normale investering af, en je krijgt er 2 bonussen bij met een waarde van €2.000.

De link van dit tijdelijke Early Bird-aanbod dat nooit meer terugkomt is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten