Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Heb je last van namaak-experts?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het eerste wat comedian Bert Kreischer doet als hij onder applaus het podium oploopt, is zijn T-shirt uittrekken.

Hij heeft zeker 25 kilo overgewicht.

Het publiek juicht om zijn harige muffin top en de show kan beginnen.

Een van de verhalen gaat over zijn 70-jarige vader in Florida, die op zijn ouwe dag marihuana heeft ontdekt.

Een wondere wereld is voor opa Kreischer opengegaan.

Hij praat nu bijvoorbeeld met uilen.

Als de avond valt gaat hij op zijn veranda staan langs de oever van een meer, en roept met hoge stem: “Oehoe! Oehoe!”

Waarna hij vanuit de verte altijd antwoord krijgt van een echte uil.

Op een avond is zoon Bert op bezoek met zijn gezin, en opa vraagt wie er zin heeft om met de uilen te praten.

Onder hilariteit van zijn kleindochters gaat opa stoned op zijn veranda staan en loeit over het meer “Oehoe!”

Geen antwoord. Minutenlang blijft hij het proberen. Geen antwoord…

Teleurgesteld dat het nét vanavond niet lukt, druipt hij af.

Maar op het moment dat hij een glas wijn heeft ingeschonken en weer gaat zitten op zijn tuinstoel, horen ze alsnog vanuit de verte: “Hoe! Hoe!”

Verheugd springt opa op, en antwoordt vanaf de rand van het water loeiend weer terug.

Bert zegt tegen het publiek in de zaal: “Het kippenvel staat op mijn rug”. Totdat zijn dochtertje hem aanstoot en fluistert:

“Pap, kijk naar die ouwe man aan de overkant!”

En inderdaad: als ze goed kijken zien ze aan de overkant van het meer nog een andere veranda met daarop een tweede dronken oude witte man die heel serieus een uil nadoet.

Opa heeft niks door en hij blijft loeien, terwijl de rest van de familie stuk gaat van het lachen.

Iets wat onecht is, wordt niet serieus genomen.

In business is het dodelijk als je wordt uitgelachen achter je rug.

Er zijn heel wat ondernemers die faken dat ze een expert zijn.

Bijvoorbeeld omdat ze net beginnen, of omdat ze het wel willen maar ze zijn het nog niet.

Maar zodra klanten dat door krijgen, worden ze belachelijk gevonden.

In jouw markt zijn er ook heel wat roependen.

En het is voor klanten lang niet altijd duidelijk wie er echt zijn en wie staan te faken. Kun je nóg zo’n expert zijn.

Maar er is één manier om dat voor eens en voor altijd duidelijk te maken.

En dat is: een boek schrijven.

De ondernemer die een boek schrijft over zijn onderwerp, is een autoriteit.

Het gekke is dat klanten je boek niet eens gelezen hoeven te hebben.

Want alleen al door dat boek twijfelen ze niet meer aan je. Dat komt doordat je opeens voldoet aan het plaatje in hun hoofd.

Want een autoriteit schrijft nou eenmaal een boek. Dat weet iedereen. Dat boek is dus in feite al genoeg.

Maar er is nog wel een next level. En dat is: als je boek een bestseller wordt.

Want je hebt auteurs, en je hebt nummer 1 bestseller-auteurs.

Qua status is dat weer een enorme jump omhoog.

Kies zelf maar wie je wilt zijn. Mij maakt het niet uit.

Maar als je voor een bestseller gaat, dan geef ik morgen en overmorgen een online seminar waar ik je voor uitnodig.

Een bestseller-training.

Een paar dingen waar ik het over ga hebben:

– Hoe je voorkomt dat je boek schrijven jaren duurt. Het kan in een paar weken

– Hoe je nooit meer last hebt van writer’s block

– Welke verraderlijke denkfout auteurs maken, waardoor ze een boek schrijven dat niemand interesseert

– Hoe jouw boek opvalt tussen de 5.100 zakelijke boeken die jaarlijks verschijnen

– 1 simpele eigenschap die bijna alle bestsellers hebben

– 7 bestseller-killers: zo moet het dus niet!

– Waar het echte geld zit als je een boek uitbrengt

Kom niet met verkeerde verwachtingen naar mijn bestseller-training.

Ik nodig geen auteurs uit die EEN boek willen schrijven. Meld je alleen maar aan als je HET boek over jouw onderwerp wilt schrijven.

En als je de rest van je leven in je marketing gebruik wilt kunnen maken van je expertstatus als nummer 1 bestseller-auteur.

De link om je aan te melden is www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten