Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gebruik jij een van de gevoeligste mentale triggers die er bestaan?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Van aardappels krijg je lepra. Daar was de bevolking in het 18e-eeuwse Frankrijk heilig van overtuigd.

Niemand at die smerige dingen. Zelfs niet tijdens de hongersnoden die toen vrij normaal waren.

Er waren priesters die de aardappel verketterden. Die duivelse knol! Hij werd nergens genoemd in de bijbel dus dan wist je het wel, briesten ze vanaf de kansel naar hun hongerige parochie.

Een Franse militaire apotheker met de naam Parmentier was zo onfortuinlijk om in die periode tijdens een oorlogje gevangen genomen te worden door de Pruisen.

En hij kreeg alleen maar aardappelen te eten tijdens zijn 2 weken durende krijgsgevangenschap.

Hij voelde zich kiplekker toen hij werd vrijgelaten, en daarna was hij ervan overtuigd dat de aardappel niet alleen veilig was om te eten maar zelfs geneeskrachtig was.

Terug in Frankrijk nam hij contact op met de koning om de mogelijkheid te bespreken om zijn hongerige onderdanen piepers voor te zetten.

Ze hebben toen 2 listen bedacht.

(1) Er werd een liederlijk koninklijk banket georganiseerd waarbij de aardappel was verwerkt in een aantal gerechten. Marie-Antoinette, de vrouw van koning Lodewijk XVI, droeg zelfs de bloesem van de aardappelplant in haar gepoederde pruik.

(2) Er werd een akker beplant met aardappelplanten en daar werden overdag bewapende soldaten omheen geposteerd om de boel te bewaken. Zodra de avond viel, verdwenen de soldaten. De nieuwsgierige bevolking kreeg daar lucht van en was bloednieuwsgierig naar die kostbare gewassen. In het donker als niemand keek trokken de dorpelingen de knollen uit de klei.

Door de 2 listen verspreidde de consumptie van aardappelen zich in de Franse keuken.

De reden dat die listen zo goed werkten?

De koning en Parmentier gebruikten een van de gevoeligste mentale triggers die er bestaan.

Een typisch menselijke gedragsprikkel die hard ingeprogrammeerd zit in ons brein.

Het maakt niet uit in welke cultuur je opgroeit, onder welk geloof, of in welk millennium.

Bijna iedereen is hier gevoelig voor en dat zal ook nooit veranderen.

Die gedragsprikkel is: status.

Door de status van de aardappel te verhogen veranderde hij in de ogen van de Franse bevolking als bij toverslag van een giftige rotknol in een keuninklijke delicatesse.

Mensen zijn bijna altijd extreem gevoelig voor status.

Zelfs mensen die zeggen dat ze niks met status hebben. Die zijn in hun vriendenkring ook liever niet degene met het laagste inkomen en het kleinste huis.

Door je status te verhogen, kun je in de ogen van je klanten veranderen van een paria in een edelman.

Want mensen zoeken niet alleen naar manieren om hun eigen status te verhogen, maar ze kopen ook liever van ondernemers met een hoge status.

Dat mechanisme werkt nu al in jouw business. Of je het nou wilt of niet.

Doe je statusverlagende dingen, dan word je minder aantrekkelijk voor klanten.

Doe dus liever dingen die statusverhogend zijn.

Het meest statusverhogende ding wat je kunt doen als je een expert bent en je expertise verkoopt, is een boek schrijven.

Want de grootste autoriteit schrijft nou eenmaal een boek.

Het maakt niet uit of geen van je concurrenten nog een boek heeft geschreven over jouw onderwerp, of dat bijna iedereen dat doet.

Pas als jij een boek hebt gepubliceerd, ben je een onbetwistbare expert.

Het luie brein zoekt naar een ‘shortcut to a good choice’ in de woorden van professor Robert Cialdini, en een boek is de beste shortcut om gezien te worden als de bekendste naam in je markt.

Voor experts die hun status willen laten exploderen door een boek te schrijven over hun vak, organiseer ik volgende week een bestseller-training.

Daarin geef ik je 2 uur lang tips voor het publiceren van een boek met maximale status.

De training is gratis, maar niet vrijblijvend.

Meld je alleen aan als je serieus de intentie hebt om een boek te schrijven dat een bestseller moet worden.

Meld je NIET aan als je boek een hobby is – dus als het je niks uitmaakt hoeveel je ervan verkoopt dan heeft het geen zin om te kijken.

Meld je ook NIET aan als je fictie schrijft: bijvoorbeeld een roman of een kinderboek.

Want in de bestseller-training gaan we het alleen maar hebben over zakelijke non-fictie, dus over business-boeken.

Je kijkt gewoon via internet naar de training, op je laptop.

De link om je aan te melden is www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten