Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Natte stoelen

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de jaren ’30 werd regisseur Alfred Hitchcock in een interview gevraagd naar zijn grootste invloeden.

Een van de films die hij noemde was A Ride on A Runaway Train uit 1921.

Een spannende film waarvan het verhaal was geïnspireerd door vertoningen uit de begintijd van de cinema die Hitchcock als jongetje in de bioscoop had gezien: landschapsbeelden gemaakt door een camera die was gemonteerd op de locomotief van een trein.

Omdat Hitchcock verzot was op gruwelijke details vertelde hij er in het interview bij dat het publiek in de zaal zó werd meegesleept dat ze van de spanning in hun broek plasten.

Bioscoopmedewerkers telden achteraf de stoelen en sloten weddenschappen met elkaar af hoeveel natte stoelen er die avond zouden zijn.

Het zou in zijn latere carrière altijd een key metric voor hem blijven: Hitchcock hoopte bij de première van Psycho en The Birds op “not a dry seat in the house”.

Als je een boek gaat schrijven als ondernemer is het buitengewoon knap als je mensen in hun broek laat plassen van de spanning.

Zeker als je een zakelijk boek schrijft.

Je lezers kunnen wel wat hebben in 2021.

Maar er is wel een andere key metric waaraan je kunt aflezen of je boek een succes gaat worden:

Als je de koffer in mag met je lezer.

Stel je voor: je lezers gaan een weekje naar de zon.

Ze nemen alleen maar een rolkoffertje mee, omdat ze geen zin hebben om op hun bagage te moeten wachten bij de lopende band in de aankomsthal.

Op de avond voor vertrek ritsen ze de rolkoffer open en leggen hem op hun bed.

Daar liggen al een paar stapeltjes kleren klaar, 3 paar schoenen, een toilettas en een stapel boeken voor op het strand.

Het onvermijdelijke gebeurt: als alles in de koffer zit, kan hij niet meer dicht.

Zucht. De hele flikkerse boel weer eruit halen. Twee shirtjes blijven thuis, 1 paar schoenen valt af, en van de 5 boeken moeten er 4 thuisblijven.

Nou komt het: bij die schifting moet jouw boek als enige overblijven om de koffer in te gaan.

De auteurs die dát voor elkaar krijgen, hebben een keuze gemaakt die de meeste business-auteurs niet durven te maken.

Ze hebben een boek geschreven dat entertaining is.

Geen zereneus studieboek van 500 pagina’s waardoor reizigers over het maximale gewicht van handbagage heen gaan, maar een page turner.

Ja, dat kan ook als je een zakelijk boek schrijft.

Je weet dat je een entertainende zakelijke page turner hebt geschreven als lezers jou tijdens hun vakantie op Insta taggen in knakworstfoto’s: foto’s van omhoog stekende gebruinde benen waartussen jouw boek te zien is, omdat ze jou liggen te lezen op een ligbed bij het zwembad.

Namens al je toekomstige lezers die nu zitten te dromen van de leuke reizen die ze van de zomer gaan maken: schrijf een leuk boek.

Niemand zit te wachten op een gortdroge bijbel met 47 zaaie hoofdstukken waardoor ze in coma geteached worden.

Schrijf liever een dunnetje dat lekker wegbladert en waardoor ze helemaal blij worden met je.

Om al te veel leed van toekomstige generaties lezers te voorkomen, geef ik volgende week een gratis online bestseller-training.

Daarin geef ik je 2 uur lang allemaal tips over het uitbrengen van een zakelijk boek.

Je kunt kiezen uit 2 tijdstippen, dus je kunt altijd wel een keer.

Ik ga vertellen wat je moet doen om je boek te laten doorschieten naar de top van de verkooplijstjes.

Wil je toch per sé een slaapmiddel schrijven of een studieboek, kom dan niet.

Maar als je serieus de ambitie hebt om een bestseller te schrijven en de bekendste expert in jouw markt te worden, meld je dan aan via deze link: www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten