Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je waarde geeft in verkoopgesprekken zonder te coachen

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je klant coachen tijdens een verkoopgesprek is net zoiets als naakt op je eerste date verschijnen.

Je gaat veel te snel. En je geeft jezelf weg.

Alsof je expertise weinig waard is.

Zo’n date wordt niks, en die klant zie je niet meer terug.

Want het is onaantrekkelijk. Je klant loopt weg, en jij voelt je een beetje vies.

Toch is coachen een van de meestgemaakte fouten.

Want als je dat doet in een verkoopgesprek, geef je de klant korte termijn-beloninkjes.

Dopamine-shotjes. Dus ze zijn blij met je. Want je geeft ze inzichten, en een to do-lijstje.

Aan het eind van het gesprek hangen ze op met een dikke merci.

Maar je krijgt geen commitment. En ze doen geen investering.

Aan de andere kant van de lijn hang jij op met een WTF gevoel. Waarom heb je geen dikke deal gesloten? Terwijl je zo veel hebt gegeven?

De oorzaak van je mislukte verkoopgesprek is dat je wilde pleasen.

Zoals de meeste ondernemers doen. Want een belafspraak over een grote investering kan spannend zijn.

Je haalt dan voor jezelf de spanning eraf door maar te gaan geven.

De klant vindt dat best. Graag! Maar die voelt daarna geen noodzaak meer om te investeren in jouw expertise.

Daarvan heb je zojuist een stukje weggegeven, en je klant heeft dat opgesmikkeld.

Die heeft dus nu even geen honger meer. Het is alsof je een kind een snoepzak geeft vlak voor het eten.

Te veel waarde weggeven in je verkoopgesprekken is een noodgreep van verkopers die geen plan hebben.

Het is improviseren. En je vermoordt daarmee je kans op een deal.

Wat je nodig hebt om wél te verkopen, is een vaste opbouw in je gesprek.

Stel een aantal belangrijke vragen in de juiste volgorde. En laat dan je klant aan het woord. Je moet bereid zijn om het grootste deel van het gesprek niks te zeggen.

Door jouw vragen overtuigt de klant zichzelf.

Terwijl jij niet aan het coachen bent. Niet aan het teachen. En niet aan het pleasen.

Maar je stelt je op als de expert. Door extreem goede vragen te stellen.

Aan het eind van het gesprek heeft je klant géén to do-lijst. Maar die heeft wel een van de beste gesprekken van de hele maand gehad.

Daarom krijg je nog tijdens het gesprek een JA op het onweerstaanbare aanbod dat je doet.

Vroeger heb ik alle fouten gemaakt in verkoopgesprekken. Ik doe ze al 12 jaar.

Coachen, pleasen, teachen, ik heb het ook allemaal gedaan in mijn gesprekken.

In de tijd dat ik geen idee had wat een gesprek zou gaan opleveren. In de tijd dat ik improviseerde. In de tijd dat ik er blanco in ging.

Door honderden gesprekken te voeren en te leren van de beste verkopers heb ik de code gekraakt.

Ik gebruik nu mijn eigen methode, waardoor bijna alle klanten JA zeggen in mijn gesprekken.

Ik heb voor 490.000 euro aan trainingen en coaching verkocht via gesprekken, en deze week deel ik voor de allereerste keer mijn complete aanpak met je.

In deze eindejaarsweek lanceer ik mijn NIEUWE online training: Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

Daarin krijg je de opbouw voor succesvolle verkoopgesprekken, de exacte vragen om te stellen aan je klant, plus de dingen die je VOOR en NA het gesprek doet waardoor je een dikke deal binnenhaalt.

Je krijgt nu een achterlijke korting van 70% omdat de training nog in BETA is. Dat betekent dat ik hem nog moet opnemen.

Daar kun jij bij zijn – online – en daardoor kun je veel meer vragen stellen dan anderen die hem later kopen.

Dit is de laagste prijs waar ik hem ooit voor ga aanbieden.

Plus: je krijgt vandaag ook 3 bonussen cadeau met een waarde van 3.500 euro.

Om 17 uur vanmiddag gaat deze aanmeldpagina definitief offline en de volgende keer dat je iets hoort over deze training is hij veel duurder: www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-beta

Wil je persoonlijke VIP-begeleiding bij je gesprekken? Kies dan de VIP-variant van de training. Daarop krijg je vandaag ook 70% korting. Als je tenminste op die link klikt.

Aartjan van Erkel

PS

Als je meedoet, krijg je mijn complete methode van 5 stappen om diensten, trainingen en coaching te verkopen met 1-op-1 verkoopgesprekken:

  1. Hoe je leads binnenhaalt van extreem lucratieve klanten
    Ontdek hoe je de klanten vindt die bereid zijn om het meeste geld uit te geven. Met mijn simpele methode haal je leads binnen van klanten voor wie het geen enkel probleem is om een hoog bedrag te investeren.
  2. Hoe je klanten op het afgesproken tijdstip in je belafspraak krijgt
    Hoge verkooppercentages krijg je alleen als klanten komen opdagen. Als ze de belafspraak vergeten is dat tijdverspilling voor jou én het beschadigt je status als expert. Ontdek een manier waardoor klanten uitkijken naar jullie gesprek, en hopen dat ze in aanmerking komen om met jou te gaan werken.
  3. De exacte opbouw voor gesprekken waardoor klanten aan zichzelf verkopen
    In de beste verkoopgesprekken is vooral je klant aan het woord. Want goede verkopers zijn goede luisteraars. Maar: ontspannen luisteren is het makkelijkst als je niet improviseert. Daarom geef ik je de exacte opbouw om te gebruiken zodat je van tevoren weet hoe het gesprek verloopt. Daardoor verkopen je klanten jouw dienst aan zichzelf, hebben ze na het gesprek geen twijfels meer en kun je direct de factuur sturen.
  4. Hoe je urgentie toevoegt waardoor klanten de knoop doorhakken
    Als je in een call geen onweerstaanbaar aanbod doet, gaat je klant dingen zeggen als “Ik moet overleggen met mijn compagnon”. Het eigenlijke probleem is dat je dan te weinig urgentie hebt laten voelen. Urgentie toevoegen gaan we NIET doen door je klant onder druk te zetten, maar juist het tegenovergestelde.
  5. Hoe je voorkomt dat klanten zich na het gesprek bedenken
    Het is slecht nieuws als klanten alsnog annuleren na een mooi gesprek. Nog voordat je de dienst hebt geleverd. Want dat kost jou omzet, en je klant heeft er ook niks aan om af te zeggen. Met mijn methode hou je klanten aan boord na het gesprek, zelfs als het nog maanden duurt voordat je met ze gaat werken – en ze betalen ruim van tevoren het volledige factuurbedrag.

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail