Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe een mensenschuwe kantoorkluizenaar goed werd in verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hier zie je een foto van toen ik 20 jaar oud was.

Een nerdy student met een soort pluizige big afro. Ik was een verlegen jonge man.

Ik durfde bijvoorbeeld geen leuke vrouwen aan te spreken. Geen idee wat ik moest zeggen!

De enige mensen die ik sprak, waren een stuk of 5 goede vrienden. En verder had ik véél alone-time nodig.

Zo ben ik nog steeds. Ik werk altijd alleen, mijn team mag me maar 1 keer per week bellen.

Mijn oorspronkelijke ambacht is niet voor niks copywriter.

Ik ben beter in schrijven dan in praten.

Telefoongesprekken en videocalls met relatieve onbekenden liggen dus ook buiten mijn comfort zone.

Vroeger had ik zelfs telefoonangst.

Maar toen ik serieus ging ondernemen moest ik toch een oplossing vinden voor die onhandige belvrees.

Want echt grote klanten, opdrachten en accounts binnenhalen lukt meestal niet met alleen maar geschreven tekst.

Dus als je dikke omzetten wilt draaien, dan is alleen maar e-mailen, offertes schrijven en verkooppagina’s schrijven niet genoeg.

De allergrootste klanten schrijf je niet naar binnen, die lul je naar binnen.

Als je klanten vraagt om een investering te doen van duizenden of tienduizenden euro’s, dan willen ze gewoon eerst een persoonlijk gesprek.

Daarom ging ik op zoek naar een manier om zelfs met míjn karakter toch stressloze verkoopgesprekken te kunnen voeren.

Cold calling ging hem natuurlijk sowieso niet worden. Want als introvert klap ik dicht als een oester als mijn gesprekspartner niet echt geïnteresseerd is in een gesprek.

Het moest dus een manier zijn om persoonlijke gesprekken te voeren met leuke mensen, die niet voelen als een verkooppraatje.

Zodat mijn klanten kunnen ontspannen. En ikzelf ook.

Plus: ik ben meer een luisteraar dan een prater. Dus ik wilde vooral de klant aan het woord laten.

Ik ontdekte al snel dat goed luisteren een eigenschap is van de allerbeste verkopers.

Dat kwam mooi uit.

Het risico van veel luisteren is alleen wel: als je niet uitkijkt dan neemt je klant het gesprek over.

Je wilt geen 2 uur naar een ratelende klant zitten luisteren, als je hebt gepland om in 30 minuten een hooggeprijsde dienst te verkopen.

Door te experimenteren tijdens het voeren van honderden verkoopgesprekken in 12 jaar heb ik de code gekraakt.

Ik voer nu ontspannen gesprekken met een vaste opbouw. Van tevoren weet ik al voor meer dan 90% zeker dat de klant JA gaat zeggen.

En ik weet ook precies hoe lang het gesprek gaat duren.

Daardoor kan ik er een aantal achter elkaar inplannen op één dag.

Het zijn zulke leuke gesprekken dat ik er niet moe van word.

Regelmatig hoor ik achteraf van klanten dat het hun beste gesprek van de afgelopen maanden is geweest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn allereerste gesprekken jaren geleden altijd buikpijn had van tevoren. En achteraf was ik kapot.

Dat kwam doordat mijn gesprekken toen nog geen vaste opbouw hadden. En doordat ik vaak klanten aan de lijn kreeg die geen goede match waren.

Allebei die dingen heb ik gefikst. Alle kinderziekten zijn verdwenen uit mijn methode.

Daardoor ben ik nu volledig ontspannen en hebben we vaak de grootste lol.

De corona-lockdown is de aanleiding dat ik mijn volledige aanpak nu met je wil delen.

Met spoed, want verkopen op afstand is een van de weinige overgebleven manieren om nog geld te verdienen.

Daarom doe ik deze week een BETA-lancering: je kunt je nu al aanmelden, nog vóórdat ik de trainingsvideo’s heb opgenomen. De training is dus nog niet klaar.

In ruil daarvoor kun jij als BETA-deelnemer dan over 2 maanden LIVE de opnames bijwonen via internet. Daardoor heb jij veel meer gelegenheid om vragen te stellen dan anderen die later de recorded training kopen.

Je kunt dus al je vragen persoonlijk aan me stellen. En je krijgt deze training deze week voor de laagste prijs die ik er ooit voor ga vragen.

Je krijgt namelijk een idioot hoge korting van 70%.

Ik leer je niet alleen hoe je goede gesprekken voert op afstand. Maar ook hoe je de vermogendste klanten in je gesprekken krijgt.

En hoe je aan die klanten je allerduurste diensten verkoopt.

Want dat is de manier om de grootst mogelijke omzet met je gesprekken te maken.

Je krijgt de exacte stappen om te zetten VOORDAT je het gesprek voert, de beste vragen om te stellen TIJDENS de call, en hoe je klanten ACHTERAF een goed gevoel geeft over hun beslissing.

Dit is de tijdelijke pagina met alle informatie, de aanmeldknop en mijn big afro-foto: http://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-beta

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten