Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo word jij de redder van je klanten

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stand-up comedian Philippe Geubels staat bekend als een van de grappigste mannen van België.

Kale knar, moeilijke bril, nasale stem, heb je ‘m?

Een van zijn shows was gisteravond op tv en daarin haalt hij herinneringen op aan de geboorte van zijn eerste kind.

Hij was geschokt dat je als pasgeboren ouder zo slecht wordt voorbereid op je nieuwe taken.

Dit gebeurde er vlak nadat zijn vrouw was bevallen:

“Na 8 uur stampen ze u het ziekenhuis buiten.

Dan is volgens de dokter uw opleiding tot ouder voltooid. Na 8 uur.

Om kapper te worden moette 5 jaar naar ’t school he?

Maar nen baby, asjeblief meneer, pak mee, laat hem niet vallen. Klaar.”

Het werkwoord ‘buitenstampen’ was mij nog niet bekend.

Ik heb gisteravond zo hard gelachen over dat woord dat ik minutenlang de pauzeknop ingedrukt moest houden en momenten van ademnood en hartritmestoornis heb gekend.

Ik kan me trouwens ook nog precies herinneren hoe het voor ons was om met ons eerste kind thuis te komen.

En ik zie haar nog liggen op het dekbed van ons grote bed. Ze bewoog en maakte geluid en de eerste associatie die dat bij me opriep was: dit lijken wel special effects in een Hollywoodfilm.

We waren altijd met zijn tweeën geweest en er was opeens een menselijke alien in ons leven geland.

Ik moest als jonge vader enorm omschakelen want ik was in een nieuwe wereld terechtgekomen.

Dat is ook zo voor jouw klanten.

Die moeten enorm omschakelen als je ze meeneemt naar een nieuwe wereld.

Want met jouw expertise ga jij hun leven veranderen.

Daarvoor komen ze bij jou. Dat is hun diepe verlangen.

En mensen doen dat niet gauw he? Hun leven veranderen.

Want hun brein heeft een status quo bias, zoals psychologen dat noemen.

Hun brein laat dus alles het liefst bij het oude. Want dan weet je wat je hebt. Het is veilig.

Die bias komt doordat je brein je wil beschermen, en niet weet of er in een nieuwe situatie gevaar schuilt.

De status quo bias.

Jouw klanten hebben dus hun onderbewuste moeten overwinnen om bij je aan te kloppen en te zeggen: ga jij mijn leven maar veranderen.

Met je adviezen, je trainingen, je coaching, je leiding.

Van klanten die bij je aankloppen wéét je dus: ze hebben zichzelf overwonnen, ze moeten dan wel een diep verlangen hebben.

Neem dat verlangen serieus. En stel ze niet teleur.

Neem ze mee op een reis naar een nieuwe wereld.

Dat doe je niet door ze maar één dingetje te verkopen.

Eén boekie, één traininkie, één trajectje, één dingetje.

Daarmee krijgen ze echt geen compleet ander leven.

Voor een ander leven is een transformatie nodig.

Dat snappen ze ook, en dat verwachten ze dus van jou.

Beschouw een klant daarom niet als een klant.

Niet als een one-off. Een one night stand.

Want daar heb je niks aan voor de lange termijn. Jij niet, en zij ook niet.

Nee, beschouw je klant als een volgeling.

Iemand die alles heeft overwonnen om naar jou te komen luisteren, en die jou het vertrouwen geeft.

Want hun onderbewuste heeft óók een ander diep verlangen. Het verlangen naar een redder.

Iemand voor de lange termijn. Iemand die ze kunnen volgen.

Boetseer een relatie tussen jou en je klant waarin ze jarenlang devoot jouw adviezen, trainingen en coaching tot zich nemen. Vanuit hun diepe verlangen naar een beter leven, en vanuit hun diepe vertrouwen in jou.

Daar is wel wat voor nodig.

En de meeste experts zien zichzelf als een tijdelijke vlam.

Maar dat is teleurstellend voor klanten. Want die zoeken een vaste relatie.

Dat komt ook weer door die status quo bias: als ze eenmaal bij jou zijn, dan blijven ze ook graag bij jou.

Hóu ze dan ook bij jou.

Hoe je zo’n relatie krijgt met je klanten, dat leg ik uit in de nieuwe masterclass van Het Lab.

Daarin neem ik je mee in 8 formules die je kunt leren van spirituele leiders om volgelingen te krijgen.

De 8 formules worden al millennia lang gebruikt door de grote wereldreligies. En die bestaan niet voor niks al zo lang. Er zijn niet voor niks miljarden gelovigen.

Dat zijn volgelingen.

De 8 formules gaan straks om 17 uur sharp naar de drukker.

This is it: je deadline-moment. Dit is ook de laatste keer dat ik erover mail.

Als je zometeen om 17 uur Member bent van Het Lab, dan krijg je deze nieuwe masterclass.

Zo niet, dan ben je voor altijd te laat want je krijgt als Member géén toegang tot eerdere afleveringen.

De link om je klanten mee te nemen naar een nieuwe wereld is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: