Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je wilt niet de Obama worden in jouw markt

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De Amerikaanse talkshow-host Jimmy Kimmel interviewde Barack Obama vorige week over zijn nieuwe boek A Promised Land.

Kimmel is de man van de brede grijns en de vette lach, en ik heb mee zitten grinniken met het gesprek van twee melige mannen.

Obama vertelt aan Kimmel wat een van de ‘weird benefits’ was van 8 jaar wonen in het Witte Huis:

“You didn’t have a commute. Because you live above the store.

I was able to make sure that I was having dinner with them every night at 6:30.

So you come from the situation room, and you sit down and suddenly you’re hearing about some dorky boy at school. Or witnessing an argument between Michelle and Sasha about whether Sasha is actually gonna eat that spinach or not. And it takes your mind off things a little bit.”

Obama vertelt dat ze in zijn gezin vertegenwoordigers hebben van 2 stammen. De long faces – dochter Malia en Barack zelf – en de round faces Sasha en Michelle.

De long faces zijn een vegetarisch volkje, maar de round faces zijn jagers en Obama bekent dat hij bang van ze is. “They are a fiercer tribe. We try to keep the peace with them”. 

Gewoon even gaan winkelen als president van Amerika was een beetje een dingetje, vertelt hij. Hij vond het frustrerend dat er dan altijd zo veel geregeld moest worden:

“I couldn’t do normal stuff with them. If we wanted to go to a bookstore while I was president, you’d have SWAT teams and they’d have to bolt down the manhole covers in front of the store.”

Speciale politie-eenheden moesten de putdeksels dichtschroeven op straat.

Dat zijn de nadelen van grote bekendheid.

Voordelen zijn er ook, en Barack en Michelle hebben besloten om die maximaal uit te melken door boeken uit te brengen.

Michelle’s boek is al meer dan 14 miljoen keer verkocht, en het nieuwe boek van haar man ging 900.000 keer over de toonbank binnen 24 uur na publicatie.

Toch is het leven als wereldwijde celebrity niet makkelijk. Wat veel lekkerder is, dat is een celebrity zijn in jouw markt.

In vergelijking met de Obama’s ben je dan een celebrity die niemand kent.

Je kan overal gewoon over straat, behalve als je op een congres komt. Dan willen opeens allemaal mensen een selfie met je maken.

Ze willen dat je een handtekening zet in jouw boek dat ze gekocht hebben.

Een beroemdheid zijn in jouw markt verhoogt je status in extreme mate. Het verhoogt daarom ook je prijzen in extreme mate.

En het heeft nog een voordeel, en nuchtere Nederlandse ondernemers realiseren zich dat vaak niet.

Dat voordeel is: als beroemdheid in je markt word je niet meer gezien als een verkoper.

Maar je wordt gezien als een expert.

Om die celebrity-status te bereiken heb je 5 dingen nodig:

1. Een goed verkopende website die jouw extreme expertstatus geeft

2. Een explosie aan marketingcontent waardoor je voortdurend zichtbaar ben in de inbox en op de socials, terwijl het jou nauwelijks tijd kost

3. Entertaining e-mailnieuwsbrieven voor je beste prospects en klanten, waardoor ze gaan lezen, klikken en kopen

4. Een business-boek dat wordt beschouwd als het beste boek in de branche en dat absurd goed verkoopt

5. De ultieme online trainingen die jouw expertise teachen aan anderen, en die je verkoopt aan de bovenkant van de markt

Ik heb de Black Friday aangegrepen om jou een shortcut te geven naar al deze 5 dingen.

Door je deze week een whopping 50% korting te geven op mijn online trainingen.

Want over elk van deze 5 dingen heb ik in de afgelopen jaren een online training gemaakt.

Een high-end online training. Wat betekent dat je niet alleen maar een do-it-yourself training krijgt.

Maar je krijgt ook mijn persoonlijke begeleiding.

Niet dat ik je handje ga vasthouden. Maar we hebben wel regelmatig even contact, en ik beantwoord persoonlijk je vragen.

Ik geef je feedback op je website, je marketing, je e-mails, je boek en je training.

Door de Black Friday Deal bespaar je tijdelijk 50% op je investering.

En je krijgt bij elke training ook minstens 3 bonussen die zo gewild zijn dat deelnemers alleen al voor de gratis bonussen de training zouden kopen.

De deadline is morgen om 23:59 uur. Als je weet dat je het wilt, wacht dan dus niet.

Ga naar www.schrijvenvoorinternet.nl/blackfriday

See you on the other side,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten