Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

If you pay peanuts, you get monkeys

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het is 2009 en auteur Justin Halpern werkt op de redactie van het mannenblad Maxim.

Hij woont samen met zijn vriendin, maar dat gaat uit. Met hangende oren trekt hij op zijn 29ste weer in bij zijn ouders in San Diego.

Pa Halpern was vroeger arts en is nu met pensioen. In de familie staat hij erom bekend dat hij zijn zoons altijd heeft voorzien van nogal…. uitgesproken levensadviezen.

Geef ze geen aai over hun bol als je ze ook een schop onder hun hol kunt geven. Dat werk.

Op de bank bij zijn ouders met niks om handen, besluit Justin om de gepeperde uitspraken van zijn vader te gaan opschrijven in een schriftje.

Dat leidt tot een Twitteraccount, en de quotes van zijn vader blijken een groot publiek aan te spreken.

Binnen twee weken heeft hij meer dan 100.000 volgers op @shitmydadsays.

Waarop bijvoorbeeld dit juweeltje te lezen is dat uit de mond van zijn vader kwam op Valentijnsdag:

“I just don’t wanna celebrate a bullshit holiday. I’m plenty romantic. I own a home and have never shit my pants. Two things you can’t say.”

En deze verbale oorwarmer, die Justin naar zijn hoofd kreeg toen hij heel lief zijn vader hielp met tuinieren:

“Put the rake down. I don’t wanna sit around watching you ‘give it your best.’ Either stop sucking or get the fuck out of the way.”

Of wat dacht je van deze wijze observatie over het ouderschap:

“A parent’s only as good as their dumbest kid. If one wins a Nobel Prize but the other gets robbed by a hooker, you failed.”

Het is mooi als wijze mensen hun ervaring gaan delen zodat anderen er ook wat aan hebben.

Bij de pa van Justin komt het een beetje rottig zijn strot uit, maar je snapt wat ik bedoel.

Als je een hoop ervaring hebt, dan komt het moment dat je kunt gaan cashen met je expertise.

Er zit dan zo veel in je hoofd dat het bijna misdadig is om dat voor jezelf te houden.

Als je een ‘grijze wolf’ bent geworden in je vak. Iemand die een mentor zou kunnen zijn.

Om een grijze wolf te zijn hoef je trouwens geen grijs haar te hebben. Er zijn vakgebieden die zó nieuw zijn dat je na 5 jaar al een veteraan bent.

Maar enniewees, de reden dat ik dit schrijf is dat veel experts zich eigenlijk niet realiseren dat ze een grijze wolf zijn.

En ze realiseren zich ook niet dat anderen compleet in het duister tasten. Beginners in het vak. Of mensen die snel willen leren van de beste.

Dat er een markt is voor hun expertise. Want er zijn genoeg mensen die goudstaven zouden betalen om te mogen leren van een expert zoals jij.

Ik heb al duizenden experts geholpen met hun boeken, websites en marketing en ik merk iedere keer dat ze onderschatten hoe abnormaal ze zijn.

Je bent niet normaal.

Het is niet normaal wat je kan.

En misschien is het wel tijd om jouw expertise ter beschikking te gaan stellen.

Zie het maar als legacy. Een bijdrage die je levert aan de ontwikkeling van je vakgebied.

Iets moois waar anderen dolblij mee zijn.

En dat ga je natuurlijk niet zomaar weggeven. Want: if they don’t pay, they don’t pay attention.

Nee, je gaat je expertise verkopen voor premium prijzen.

Uiteraard als een online product.

Want mensen gaan de komende tijd niet met hele groepen in benauwde zaaltjes bij elkaar zitten. En niemand weet hoe lang dat nog kan duren.

Maak er dus meteen een online training van, en lanceer die voor een hoge prijs zodat je alleen de beste klanten aantrekt.

Mensen die jouw expertise op waarde schatten en die echt willen investeren in zichzelf.

Dat zijn de leukste klanten om mee te werken, en ze krijgen ook de beste resultaten.

Ik gebruik dit verdienmodel al meer dan 6 jaar en heb daar een online seminar over gemaakt.

Dat gaat over de markt voor online trainingen, en hoe je die in jouw vakgebied kunt domineren.

De online trainingenmarkt is verziekt door grote platforms, waar je gedwongen bent om trainingen voor peanuts te verkopen.

Lage prijzen vragn is de grootste fout die je kunt maken. Want door lage prijzen krijg je ook een lage status.

En je weet wat ze zeggen: If you pay peanuts, you get monkeys.

Zo wil je niet bekend staan in je markt. Jij bent de grijze wolf. Geen pannekoek die net komt kijken.

Woensdag leg ik aan een paar honderd grijze wolven uit hoe ze hun expertise voor de hoofdprijs kunnen verkopen, als een online training.

Je kunt gratis naar het online seminar kijken, mits je een expert bent in je vakgebied en tijd vrij maakt van 10-12 uur.

De link om je aan te melden is https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Aartjan van Erkel

PS

De pa van Justin, staand achter een walmende koekepan: “You worry too much. Eat some bacon… What? No, I got no idea if it’ll make you feel better, I just made too much bacon.”

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten