Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ben je iedereen te vriend aan het houden?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Robin Stevens is een van de bekendste sprekers over persoonlijke ontwikkeling.

Hij heeft de afgelopen 30 dagen op nummer 1 gestaan op Managementboek, en aan de telefoon vertelde hij:

“Mijn eerste boek De Kracht van NLP was een bundel met blogs. Dat liep al best aardig.

Met de tips uit een e-book van Aartjan ben ik daarmee op nummer 19 gekomen. Leuk, maar ook frustrerend. Ik dacht: Als ik nog een keer een boek schrijf, dan wil ik op 1 komen.

Op een avond zat ik naar de podcast Eindbazen te kijken waarin Aartjan geïnterviewd werd. Hij had het over elke dag je klanten e-mailen en ze elke keer een aanbod doen. Dat was voor mij echt een eye-opener.

Ik was al die jaren veel te veel bezig met aardig gevonden worden door mijn lezers en vergat om gewoon lekker commercieel te zijn. Wat heb je aan lezers die nooit iets kopen? Aartjan gaf me door die podcast een schop onder m’n hol: “Wat ben je nou aan het doen man? Een beetje iedereen te vriend houden.”

Hij zei: als je elke dag mailt dan gaan er eerst mensen weg, maar uiteindelijk blijft er een kleine hoeveelheid klanten over die wel echt dingen kopen. Dat was voor mij zo’n mega inzicht dat ik er zelfs niet van geslapen heb ’s nachts. Ben toen letterlijk diezelfde nacht mijn nieuwsbrievenbestand gaan opschonen.

Vanaf dat moment ben ik anders en vaker gaan mailen en ik heb me aangemeld voor BusinessBoek Bestseller. Toen was ik om. Ik nam de beslissing: Ik ga een nieuw boek schrijven en ik wil zeker weten dat ik er alles aan heb gedaan om zo hoog mogelijk te komen.”

Robin nam een beslissing. No more mister Nice Guy.

Eenderde van zijn mailinglijst nam de benen, en wat hij overhield waren rabiate, schuimbekkende ultra’s.

Door kritisch te zijn op wie hij wil aantrekken als klant en alleen nog maar te mailen naar zijn beste klanten, gebeurde er iets wat ik nog nooit eerder heb gezien bij een deelnemer van BusinessBoek Bestseller.

Met een boek in eigen beheer – dus zonder enige bemoeienis van een uitgeverij – kwam hij op nummer 1 bij Managementboek.

En niet alleen dat, maar hij bleef daar ook nog langer staan dan de vijf andere nummers 1 die we hebben gehad in de training.

Het hele verhaal van Robin vind je op een tijdelijke pagina die we hebben gemaakt over de Nummer 1 Deal.

Op die pagina lees je ook waarom Robin gefrustreerd was over zijn eerste boek: ‘De Kracht van NLP’.

De Nummer 1 Deal loopt nog 7 dagen, om de geboorte van deze nieuwe bestseller-auteur te vieren. Dat betekent: 50% korting op je investering.

Plus 3 belachelijk waardevolle bonussen ter waarde van 2.000 euro.

Maar.

Ik wil geen verkeerde verwachtingen.

BusinessBoek Bestseller is NIET voor iedereen. Dit is een online training voor bestseller-auteurs. Heb je die ambitie niet? Meld je dan niet aan.

Wil je alleen maar een boek uitbrengen? Vind je dat al mooi zat?

Ik zal er niks van zeggen. Het ís ook heel mooi. Maar als het je niks kan schelen hoeveel mensen je boek lezen, meld je dan NIET aan.

En nog iets. Ik claim niet dat iedereen op 1 gaat komen. Maar veel boeken komen hoger dan hun vaders en moeders ooit hadden verwacht.

Vorige maand stonden er bijvoorbeeld 5 deelnemers van BusinessBoek Bestseller in de top 20 van Managementboek. Waarvan twee in de top 3.

Wil je HET boek uitbrengen, dan gaat deze training je helpen. Maar wil je EEN boek uitbrengen, dan heb je er niks aan.

De tijdelijke pagina van de Nummer 1 Deal is www.schrijvenvoorinternet.nl/gefeliciteerd-robin-stevens-nummer-1-businessboek-besteller

Aartjan van Erkel

PS

In de training ben ik minder streng dan het nu misschien lijkt. Ik vertel auteurs bijvoorbeeld dat ze zichzelf in de watten moeten leggen. Robin heeft dat buitengewoon letterlijk opgevat. Morgen vertel ik dat verhaal.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly