Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ouwe mopperkont

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Handenwrijvend zag ik dat Jerry Seinfeld een nieuwe standup-show heeft gereleased op Netflix.

Hij staat daarin voor een blauw gordijn in een simpel New Yorks theater en pakt de zaal in met boter en suiker.

Een Professor Zuurbeckje bij de NRC schrijft in een recensie dat hij hem schreeuwerig vindt en ik vroeg me af sinds wanneer schreeuwen door standup comedians een crime is geworden.

’23 Hours to Kill’ is een poepstrakke show van een ouwe mopperkont, die onder andere deze grap erin gooit:

“A lot of wives complain that their husbands don’t listen.

I’ve never heard my wife say this.

She may have, I don’t know. “

Een nieuw boek dat over luisteren gaat is ‘Socrates op sneakers’, de verrassende bestseller van praktisch filosoof Elke Wiss.

In april bestormde ze de boekenmarkt en haar boek ging zo hard dat haar uitgeverij in één maand 3 keer een nieuwe druk moest bestellen. Bijna geen enkele auteur maakt dat mee.

Haar boek neemt de tijd om 1 heel klein onderwerp helemaal voor je uit te zoeken.

Hoe stel je betere vragen en krijg je diepere gesprekken?

Ik heb liever stilte dan small talk en ik lig er daarom al een paar avonden geboeid in te lezen, hoewel ik niet zo filosofisch ben ingesteld.

Er staat een oefening in die ze doet met klanten in trainingen. Daarin werken mensen in duo’s en ze vertellen over een irritatie die ze recent hebben gevoeld.

De ander mag daar één vraag over stellen. Maar die vraag stellen mag pas nadat hij één volle minuut heeft nagedacht over de vraag die hij gaat stellen.

Dat levert een interessant inzicht op: ze stellen door de bedenktijd een veel betere vraag dan de vragen die in hun hoofd naar boven plopten in de eerste seconden nadat ze de irritatie hadden aangehoord.

De reden dat ik het al een paar dagen heb over het boek van Elke Wiss, is niet alleen dat het een interessant boek is.

Maar het is ook omdat ze afgelopen maand op 1 heeft gestaan van de Managementboek bestseller top 100.

Omdat ze deelnemer is aan BusinessBoek Bestseller, vieren we haar boeksucces deze week met een tijdelijke Nummer 1 Deal.

Dat betekent dat je op dit moment voor de helft van de normale prijs toegang hebt.

Je krijgt in BusinessBoek Bestseller mijn persoonlijke hulp om een succes te maken van het boek dat je als ondernemer wilt gaan uitbrengen.

Het is een online training waarin je namelijk ook de gelegenheid hebt om vragen aan mij persoonlijk te stellen, en waarin ik je feedback geef.

Je krijgt als deelnemer bovendien 12 maanden toegang tot onze online community van ondernemers die allemaal bezig zijn met een boek, en die serieus van plan zijn om daar een bestseller van te maken.

Maandag om 17.00 uur sluiten we de deuren en daarna betaal je weer de volle 100%.

Om gebruik te maken van de Nummer 1 Deal hebben we een tijdelijke pagina voor je live gezet.

Op die pagina vind je de aanmeldlink voor 50% korting, en de verhalen van alle deelnemers die met hun boek op nummer 1 zijn gekomen.

Dat zijn er 5: Elke is dus de 5e auteur die heeft deelgenomen aan BusinessBoek Bestseller en daarna op 1 kwam.

2 van die auteurs hadden al eerder een boek geschreven, en voor 3 van hen was het hun eerste boek.

De tijdelijke pagina waar je alle details vindt is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-elke-wiss

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen