Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Beleggen is niet te timen, maar instappen op Amazon wel. (Nu).

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren sprak ik mijn beleggingsadviseur. We hadden een Should I stay or should I go? gesprek.

Over mijn grootste portefeuille, die dik in de min staat.

Maar ik heb ook een kleinere portefeuille die toevallig sinds 2 weken niet meer uit beleggingsfondsen bestaat maar tijdelijk uit cash.

Vlak nadat ik alles had verkocht, brak de coronapleuris uit en maakten de beurzen een nosedive. Puur geluk dat ik daar niet in zit, maar nu wel even lekker.

Over die cashportefeuille hadden we een The only way is up – gesprek.

Mijn adviseur zei tegen me wat hij moest zeggen.

Beslissingen nemen op dagbasis is irrationeel. Je bent aan het gokken.

Op dit moment cash omzetten in beleggingsfondsen kan een goede keuze zijn of een slechte keuze. Je weet het gewoon niet.

Een deskundige die vanavond in een talkshow beweert dat dit het moment is om te gaan beleggen die moet overdekt met pek en veren afgevoerd worden. Niemand weet waar het heen gaat.

Aan de ene kant vind ik het lekker om nu keuzevrijheid te hebben. Maar ik ben absoluut geen speculatieve belegger en ik zal blij zijn als ik binnenkort weer gewoon automatisch maandelijks aan het beleggen ben zoals ik al meer dan 10 jaar doe.

Beleggen als een vrouw, noemen ze dat. Ik zie het als rationeel beleggen.

Er was deze week ook nog een andere heftige economische ontwikkeling. Daarbij weten we WEL waar het heen gaat.

Amazon trad eindelijk toe tot de Nederlandse markt. De punt NL verkoopt sinds vorige week niet meer alleen boeken, maar is een volwaardig warenhuis.

Dat is alsof er een nieuwe aandelenbeurs gestart wordt. En van aandelenbeurzen weet je: die gaan op de lange termijn omhoog.

Als je naar een grafiek kijkt van de AEX of de Dow Jones sinds hun oprichting, zie je overall een stijgende lijn.

Dit is dus wel even een momentje. Nu kun je toeslaan en een first mover worden op de Nederlandse Amazon. The only way is up.

Een beetje alsof je aandelen Facebook of Google koopt op de dag van de beursgang. Waarvan beleggers nu denken: had ik maar.

Als je fysieke producten verkoopt, kun je dat vanaf nu ook op het grootste handelsplatform van de wereld. Dat kon natuurlijk al, maar pas door het live gaan van de volwaardige Nederlandstalige punt NL is het voor het grote Nederlandse publiek een serieuze optie naast bijvoorbeeld Bol en Coolblue.

Op zo’n moment heb je een expert nodig. Geen theoreticus met een MBA, maar iemand die Amazon uit eigen ervaring kent.

Liever geen Amerikaan, want die doen altijd zo druk. Je wilt eigenlijk een Nederlander horen die al jaren handelt op Amazon en daar liefst miljoenen heeft weggezet.

Die zijn zeldzaam. En als je er een vindt, gaat die dan zijn kennis met je delen?

In de mastermind-groep van internetondernemers waar ik 3 keer per jaar 2 dagen mee samenkom, hebben we zo iemand.

Dus die ga ik even aan je voorstellen. Want hij is iemand om naar te luisteren mocht je overwegen om in te stappen op Amazon.

Het is wel een eigenaardig mannetje, want hij doet alles op slippers. Zelfs als hij een keynote geeft op een congres, staat hij op blauwe Chinese badslippers tegen je te lullen. Ook op onze mastermind-meetings loopt hij altijd op die dingen, zelfs in de winter.

Ik stel je voor aan Bas Urlings.

Zijn bio:

===

‘Bas Urlings, ook wel “Ondernemer op Slippers” genoemd, reisde 2 jaar lang rond de wereld terwijl zijn business doordraaide en bezocht in totaal meer dan 50 landen. Na zijn wereldreis ging zijn e-commerce business 20 keer over de kop. Hij won de CrossBorder Awards als snelst groeiende Crossborder Internetbedrijf van Nederland. Zijn totale sales via Marketplaces, zoals Amazon, staat inmiddels boven de 14 Miljoen.’

===

Een paar weken geleden belde Bas me voor wat advies over het publiceren van zijn boek. Ik heb hem onder andere een klein beetje geholpen met nadenken over de titel en ondertitel van zijn nieuwe boek.

Vervolgens bracht hij meteen zijn boek uit, EXACT tijdens de lancering van de punt NL site van Amazon.

Het timen van beleggingen is riskant, maar de timing van deze boeklancering is best wel spot on.

Ik stuur je deze mail niet omdat Bas een vriend van me is. Ook niet omdat ik een affiliate-vergoeding van hem krijg, want die heb ik afgeslagen. Full disclosure: hij neemt me mee uit eten als dank voor het sturen van deze mail.

De reden dat ik mail is dat zijn nieuwe boek ‘Nu of nooit op Amazon’ gratis is. Daarin legt hij zijn lanceer- en verkoopstrategieën op Amazon uit. Ik ga zelf niet Amazon op want ik heb digitale producten die ik alleen via mijn eigen kanalen wil verkopen, maar ik heb er doorheen gebladerd en er staat achterlijk veel informatie in.

Ga niet liggen improviseren, haal gewoon even dit boek in huis. Natuurlijk verkoopt hij er ook als volgende stap een online training en een event voor Amazon-verkopers achteraan.

Je kunt het boek van Bas hier voor nul euro aanvragen als je bereid bent om zelf de verzendkosten te betalen. Doe er je voordeel mee.

Bas appt me net terwijl ik dit bericht aan het afronden ben:

“Heb nu 1493 boeken “verkocht” breng mij even in perspectief, hoe “goed of slecht” is dat tov uitgever?”

Ik antwoordde dat een uitgever voor een eerste druk vaak 1000 of 1500 boeken laat drukken. Als je die binnen een week uitverkoopt, dan is een uitgever BUITENgewoon blij met je.

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!

Download het gratis audioboek:

... en hoe jij wél de hoofdprijs kunt vragen, zelfs tijdens een crisis.

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrece marketing-tip en krijg direct het audioboek.

Ben je een expert en wil je kennis verkopen? Beluister dit audioboek dan VOORDAT je een online training lanceert! You will thank me later.

Tnx, het audioboek zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!