Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het grootste geheim van succesvolle auteurs is geen rocket science

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De beste voetbaltrainer ter wereld op dit moment is de coach van de Champions League-winnaar, Liverpool.

De vaderlijke Duitser Jürgen Klopp.

Bij zijn presentatie als nieuwe coach in 2015 vroeg een journalist wat voor type trainer hij was. Want zijn collega José Mourinho had zich bij zijn presentatie voorgesteld als ‘The Special One’.

Klopp schoot in de lach, schudde met zijn hoofd en vroeg aan de aanwezige journalisten:

===

“Does anybody in this room believe I can do wonders?

No? So let me work.

I am a totally normal guy from the Black Forest. My mother is watching this press conference in front of the television and she is very proud. I am a totally normal guy, I am ‘The Normal One’, maybe.

===

De volgepakte zaal bulderde van het lachen en Klopp had meteen zijn eerste punten gescoord.

David Ogilvy – a.k.a. The father of advertising – is vaak geciteerd om zijn uitspraak dat 1 ding het grootste geheim is van succesvolle marketing:

Charme.

Jürgen Klopp demonstreert charme in elke persconferentie en de voetbalwereld is verliefd op hem.

Neem die tip even mee als je een boek gaat schrijven.

Pak je lezers in met charme, niet met boekenwijsheid.

Als je tenminste wilt dat je boek een kassucces wordt.

Het heeft geen zin om mensen te overladen met informatie. De grootste fout die ik auteurs zie maken is hun klanten overdonderen met hun kennis.

Als je boek een businessboek is – dus als je er klanten mee wilt krijgen – schrijf dan géén Magnum Opus over rocket science.

Het Ultieme Handboek met alles wat jij weet over je onderwerp.

Liefst op flinterdun papier net als in het psalmenboek van je oma, zodat er 2.000 frikkin pagina’s in je boek passen.

Doe dat maar als je de Nobelprijs wilt winnen, grote smurf.

Niet als je knaken wilt verdienen.

Het enige wat je hoeft te doen is je klanten charmeren. Entertainen.

Maak van je boek dus geen Studieboek. Want in een studieboek staat Stof.

En van Stof krijgen je lezers een droge beck. Plus: ze gaan jou zien als een teacher. En je weet wat teachers verdienen.

Teachers hebben weinig status en er staat weinig op hun bankrekening.

Kun je wat van vinden, maar het is wat het is.

Wees dus niet de teacher, maar de entertainer. Of beter gezegd: de entertRainer.

Zometeen om 10 uur geef ik nog een hele berg tips voor auteurs, in een gratis online training.

Ik doe mijn best om het zo entertaining mogelijk te maken.

De training wordt live uitgezonden via internet en hij is speciaal bedoeld voor ondernemers die een boek willen uitbrengen waar ze klanten mee krijgen.

Niet voor aanstaande Nobelprijs-winnaars.

Heb je straks tijd van 10 tot 12 uur, meld je dan aan via deze speciale link:

https://attendee.gotowebinar.com/register/1212242760082681357

Wie weet tot zometeen.

Aartjan van Erkel

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: