Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je ontsnapt aan de rat race op social media

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Elke week heb ik 1 keer contact met de Angels door een video-verbinding aan te zwengelen met Sinian. De rest van de tijd wil ik met rust gelaten worden.

Dat weet Sinian. Daarom stelt ze op dinsdagochtend alle vragen. Daarna geeft zij de belangrijke dingen door aan de andere Angels.

Ik hou niet van veel praten. Sinian houdt wél van veel praten. Daarom werkt dit perfect.

Mijn team heeft een naam voor de plek waar ik werk: De Grot. Want het is een omgebouwde garage helemaal onderin mijn drive-in woning, half ingegraven in de grond, waar Niemand Mag Komen.

Het is er kil, het is er stil, en dat is wat ik wil. Mijn enige gezelschap is een bruine kikker die in de regengoot woont onderaan de afrit naar De Grot. Hij gromt elke dag bij het krieken van de dag, terwijl ik de daily e-mail zit te schrijven.

Er zijn dagen dat ik de hele dag niet praat. Als ik na zo’n dag ’s avonds uit De Grot kruip, moet ik luidruchtig mijn keel schrapen om verstaanbaar te zijn, en mijn gegorgel is het teken voor mijn gezin dat caveman zijn steen heeft weggerold.

Er zijn ondernemers die er niks van begrijpen dat ik in volledige afzondering wil werken.

Voor mij is er geen andere mogelijkheid.

Toen ik 15 jaar geleden nog een hired gun was en gedwongen was om in de absolute hel te werken – kantoortuinen – sloot ik me ook volledig af door stille cubicles op te zoeken met blinde muurtjes en maandenlang dezelfde playlist op mijn dopjes.

Er zijn ook ondernemers die er niks van begrijpen dat ik maar 1 keer per week overleg met mijn team.

Voor mij is er geen andere mogelijkheid.

Mijn concentratie is als een jong slaplantje met nauwelijks wortels, dat met alle winden meewaait en platgeslagen wordt door de eerste de beste regendruppel.

Dat plantje heeft bescherming nodig, een grot, stilte, rust, een constante temperatuur.

Als ondernemer heb je de vrijheid om je bedrijf op te bouwen rondom jouw persoonlijkheid.

Ik raad je aan om jezelf toestemming te geven om te zijn wie je bent, en van je team te verlangen dat zij zich aan jou aanpassen. Niet andersom.

Sinds ik mezelf toestemming heb gegeven om a-sociaal te zijn en mijn team daarop heb uitgezocht, heb ik een manier van samenwerking gevonden die voor mij werkt maar voor anderen onbegrijpelijk is.

Ook social media heb ik jarenlang gedaan op een vreemde manier die andere ondernemers veroordeelden. Social media ‘experts’ zwaaiden woedend met hun selfie-sticks en gilden dat het hashtag notdone was.

Maar op social media ben ik net zo a-sociaal als daarbuiten. Ik kom er haast nooit. Toch ben ik zichtbaarder dan een zwerende jeugdpuist op het gezicht van een influencer en woekert mijn naamsbekendheid hardnekkiger dan zevenblad in een achtertuin.

Members van Het Lab die geen social media crackheads willen worden maar wél de bekendste naam in hun markt, kunnen gerust de steen weer voor hun grot rollen.

Want in de komende aflevering van Het Lab geef ik ze 7 manieren om hun content te hergebruiken.

Daardoor worden ze knetterzichtbaar zonder dat ze mee hoeven te doen aan de rat race van witte ratjes op social media.

De deadline om te ontsnappen aan de kooi, je witte Lab-jas aan te trekken en soeverein te heersen over alle piepende witte knaagdieren is aanstaande maandag 2 december.

Want dan gaat deze masterclass naar de drukker.

Dit is de link om je nagels erin te slaan voordat de deadline afloopt:

www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen