Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waar stoten klanten op jouw website hun kop?

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vanochtend stootte ik godsafgrijselijk mijn harses toen ik opstond van de WC.

Ik zit in een hotel met een groepje klanten en bij het ontwerpen van de badkamer hebben ze een verrassende keuze gemaakt.

Ze hebben in mijn hotelkamer een handdoekrek aan de muur geschroefd op 1.80 meter boven de toiletpot.

Dat ding steekt een flink eind uit naar voren.

Moet jij raden wat er gebeurt als je 1.93 meter bent en geeuwend opstaat na je ochtendplasje.

Ik zei een zondagschoolgebedje achterstevoren en wrijvend aan mijn kop bedacht ik dat onconventionele keuzes wel vaker voor pijn zorgen.

Bijvoorbeeld op websites.

Ondernemers en websitebouwers bedenken daar vaak dingen die wel handig of geinig lijken, maar waar hun klanten door gaan vloeken.

Zonder dat die ondernemers dat door hebben, want maar zelden schelden klanten zo hard achter hun laptop dat die ondernemer dat helemaal op kantoor kan horen.

Als ik naar website van ondernemers kijk, hangen daar bijna altijd een paar onhandige figuurlijke handdoekrekjes.

Zoals die website waarop een offerte-formulier zo arty was ontworpen door een enthousiaste webdesigner, dat klanten niet snapten hoe ze hun gegevens konden invullen.

Of die website waar klanten niet snapten hoe ze op een overzichtspagina van alle producten konden doorklikken naar elk product.

Onschuldig lijkende keuzes maken een website vaak bloedirritant voor bezoekers.

Dat kunnen ook dingetjes zijn waar je ontwerper of websitebouwer bij zwéért.

Doorbreek nooit zonder extreem goede reden de conventies waar mensen op internet aan gewend zijn.

Iedere keer dat ik met een ondernemer een dag ga zitten en de copywriting voor zijn website onder handen neem, komen we doorbroken conventies neer.

Die repareren we, en we beantwoorden de meestgestelde vraag die ik van ondernemers krijg:

Hoe kan ik in één keer goed neerzetten op mijn website wat ons uniek maakt?

Want ze hebben het gevoel dat ze te weinig opvallen in hun markt. Terwijl ze een betere dienst leveren dan de anderen.

Of zoals Jochem het zei na een VIP-dag:

“We zagen een en al eenheidsworst bij de andere software-bedrijven die het internationaal goed deden in onze wereld. Zo’n site wilden we zéker niet. Want bij die sites voelden we nul emotie, niks raakte ons.”

Een halfjaar na de VIP-dag belde ik met Jochem en hij zei:

“De nieuwe site heeft ons de eerste 6 maanden voor 85.000 euro aan omzet opgeleverd. Dat zijn nieuwe klanten, in Nederland en internationaal. Doordat we een recurring verdienmodel hebben, komt uit die klanten de komende 3 jaar normaal gesproken nog zo’n 135.000 euro omzet.”

Als je een site wilt zonder handdoekrekjes die klanten raakt – en je hebt nu al een jaaromzet van minimaal een paar ton – overweeg dan om je copywriting voor je website door mij persoonlijk te laten schrijven.

De enige manier waarop dat kan, is tijdens een Persoonlijke VIP-dag.

Deze week staat mijn agenda voor de laatste keer dit jaar open om belafspraken in te plannen.

Tot en met woensdag kun je een tijdslot bij me boeken ergens in de komende weken, zodat ik naar je website kan kijken en aan de telefoon met jou kan bespreken of een VIP-dag voor jou op dit moment handig is.

Dit is de link, goed weekend alvast:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vip-dag

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!