Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Stel: je bent aan het shoppen. Je loopt een winkel in en maakt dan het volgende mee.
Er staan geen spullen in de winkel. Geen assortiment. Je ziet niks wat je kunt kopen.
Hmmm, misschien een of andere concept store?
Je ziet niemand lopen om wat aan te vragen.
Zelfs als je achterin de winkel stiekum een deur openmaakt om te kijken waar iedereen is, blijkt er niemand in het personeelsverblijf te zitten.
Huh?
Vaag. Bijna loop je de winkel weer uit. Maar dan zie je een grote foto hangen met een marketing-tekst erop.
Het is een foto van een bos, met daar overheen de tekst:
Creating better futures.
Okeeeee. Wat ís dit joh?
Er hangen nog meer foto’s op, met allemaal lange teksten erbij.
Je leest de eerste 2 zinnen van een paar van die lange lappen. En dan heb je nog steeds geen clue wat dit voor een tent is.
Half met de slappe lach, half geïrriteerd loop je naar buiten. Ze hebben je tijd verspild.
Klinkt surrealistisch?
Toch is dit wat je meemaakt op veel websites.
Want zeker 80% van de websites lijden aan 1 of meer van deze ziektes:
Het is niet in één oogopslag duidelijk wat het bedrijf doet.
Verkopen ze iets bijzonders? Je haalt het er niet uit.
Het assortiment van producten of diensten is verstopt.
De ondernemer en het team zijn nergens te vinden.
Je wordt duizelig van de vage marketing-teksten.
En je hebt geen idee waarom je zaken zou moeten doen met dit bedrijf, in plaats van met hun concurrent.
Je kent waarschijnlijk wel een paar sites die aan deze kwalen lijden.
Zorg dus dat jouw website bij die andere 20% zit.
Want anders verspil jij ook de tijd van je klanten. Je website komt zó vaag over, dat klanten meteen weer vertrekken.
Half met de slappe lach, half geïrriteerd.
Tip: je zit direct bij de 20% beste websites als je homepage deze 5 vragen beantwoordt:
- Wat is dit?
- Wat hebben ze hier?
- Wat maakt dit uniek?
- Wat kan ik hier doen?
- Waar moet ik klikken?
Alle bezoekers die op je site aankomen, hebben die 5 vragen in hun hoofd.
Vermoei ze dus niet met marketing-bullshidt.
Verwijder vage slogans die je zó op een totaal ander bedrijf zou kunnen plakken zonder dat iemand het zou merken.
En laat merken dat je weet waarvoor ze komen, door het direct aan ze te geven.
Af en toe pak ik 1 hele dag met 1 klant om zijn website aan te pakken: een Persoonlijke VIP-dag.
Het eerste wat we op die dag doen, is zorgen dat zijn website bij de beste 20% hoort.
Door zijn homepage de 5 vragen te laten beantwoorden.
Ik werk namelijk persoonlijk alle copywriting voor de complete homepage ter plekke uit.
En daarna doe ik de copywriting voor de verkooppagina van het belangrijkste product of dienst.
De Persoonlijke VIP-dag is speciaal voor mijn topklanten, met een jaaromzet vanaf ongeveer 5 ton.
Ik heb dit jaar nog maar een paar data beschikbaar.
De eerste stap is: een belafspraak.
Deze week is de laatste keer dat ik mijn agenda openzet. Omdat ik de slots voor belafspraken snel vol wil boeken, krijg je deze week ook een forse korting van 1.000 euro op de investering.
Plus een tijdelijke bonus: 3 calls van 30 minuten over je website, in de 6 maanden na jouw VIP-dag.
Tot en met woensdag 13 november kun je hier een belafspraak aanvragen als je serieus interesse hebt:
www.schrijvenvoorinternet.nl/vip-dag
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail