Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schuinsmarcheerder

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Bedankt als je gisteren input hebt gegeven voor de video’s die ik vandaag opneem.

Een aantal van de vragen die gesteld zijn ga ik beantwoorden in nieuwe filmpjes.

Omdat ik vandaag de hele dag voor de camera sta, ben ik gisteren even naar de kapper geweest.

Want mijn haar was zo gaan woekeren dat ik een beetje op mijn moeder was gaan lijken. Een wijd uitstaande ronde harses met krullen.

Niks ten nadele van haar kapsel (hoi moeders) maar we hebben precies hetzelfde eigenwijze haar en bij een vrouw staat zo’n rond bolleke iets beter dan bij mij.

Ik was in een straatje waar toevallig 3 kapperszaken op een kluitje zaten. Bij geen van de drie had ik ooit mijn haar laten knippen.

Dan ga je vergelijken.

Waar zou ik eens naar binnen lopen?

Ligt het aan mij of communiceren de meeste kappers tegenwoordig niet meer of ze een dames- of herenkapper zijn – of beide – en moet je dat zelf maar uitzoeken?

Bij deze 3 kapperszaken zag de styling er in ieder geval uit alsof ze alleen maar vrouwen knippen.

Dus keek ik naar de namen. Eentje heette er Sisters.

Okee, duidelijk.

De andere had ook een supervrouwelijke naam. Iets van Anja & Manja, of Annerieke & Annemieke of weet ik veel hoe.

Nja moest ik daar dan naar binnen stappen? Als man zijnde? Pfff, ik stond te twijfelen.

De derde naam klonk wat meer unisex dus ik waagde de gok en ze bleken me inderdaad te kunnen knippen.

Ik bedacht dat ik nul merktentrouw heb als het om kappers gaat.

Waar ik toevallig ben op de dag dat ik bedenk dat ik geknipt wil worden, daar zoek ik ad hoc even snel een kapper.

Uit beroepsdeformatie laat ik bij het afrekenen altijd mijn e-mailadres achter als ze daarom vragen, om te kijken wat ze ermee gaan doen.

Nog nooit ben ik daarna gemaild door zo’n kapper die probeerde me terug te lokken naar hun zaak.

Nul keer.

Terwijl ze van alles over me wisten waar ze iets mee hadden kunnen doen in hun marketing. Bijvoorbeeld dat ik een man ben, wat voor haar ik heb, hoe ik het heb laten knippen.

Hadden ze iets leuks mee kunnen doen. Al was het maar een mailtje sturen na een week of zes of zo, of het alweer tijd was voor een knipbeurt.

Of een keer een aanbiedinkie voor een potje met blob speciaal voor droog woekerhaar.

Neks hoorde ik van ze, neks!

Ieder van de duzend kappers waar ik de afgelopen jaren geweest ben had zich dus supermakkelijk kunnen onderscheiden van alle andere.

Een mailtje was genoeg geweest. Ze hadden zichzelf daarmee voor mij onvergetelijk kunnen maken.

Als ze ermee door waren gegaan, was het ze misschien wel gelukt om mij om te turnen van een trouweloze schuinsmarcheerder in een terugkerende klant.

Dat wilde ik je effe meegeven vandaag.

Nu ga ik gauw checken of mijn haar goed zit want de camera staat klaar en de lampen gaan zo aan.

Mocht je wat tips willen over jezelf onvergetelijk maken, lees dan hoofdstuk 10 in mijn boek ‘MAAK ZE GEK!’.

Heb je dat nog niet (tssss) dan kun je het boek hier bestellen.

Verrekte leuk kerstcadeautje ook, heb ik me laten vertellen.

Laters,

Aartjan

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: