Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

[GRAPPIG FILMPJE] Een klein mannetje met een gezicht van rubber

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Neuromarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Sebastian Maniscalco heeft een Italiaanse vader en is opgegroeid in Amerika.

Hij is een klein mannetje, enorm expressief en met een gezicht van rubber.

Dat hoort allemaal bij zijn handelsmerk, hij is een standup comedian.

Chiara en ik hebben hem pas geleden ontdekt op Netflix. Door de Italiaanse connectie vinden wij hem extra grappig.

Ik stuur je even een fragment uit zijn show op Youtube, waarin hij tekeer gaat over de security op het vliegveld.

Hij gebruikt daarin een klassieke formule van comedians om mensen aan het lachen te maken.

Want hij pakt een herkenbare situatie die bijna iedereen wel heeft meegemaakt, en dan vergroot hij dingen uit waardoor de hele situatie compleet absurd wordt.

Hij gaat bijvoorbeeld minutenlang door over hoe genant het is als je koffer te zwaar is bij het inchecken.

Iedereen hangt aan zijn lippen.

Er zit een vrouw in de zaal die bij die scene letterlijk zit te gillen van het lachen.

Goede copywriting beschrijft ook herkenbare situaties voor klanten. Liefst situaties die pijnlijk, genant of angstaanjagend zijn.

Ondernemers vinden het soms vervelend om dingen te zeggen in hun copywriting die negatieve emoties oproepen. Maar als je het lef hebt om dat te doen dan klanten hangen wel aan je lippen.

Goede standup comedians gaan daarin helemaal los en ze melken de situatie uit voor iedere lach die erin zit.

Hier is het grappige filmpje:

Enjoy en tot morgen!

Aartjan

 

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen