Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Swimming pool on the rocks

Aartjan van Erkel

in Bloggen en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zodra je hier in Chicago in een restaurant op een stoel neerzakt, komt er een server aanstiefelen met een karaf.

Een grote glazen karaf met ijsklonten. Daaruit krijg je meteen een grote klets water in je waterglas dat al klaarstaat op tafel.

Door de ijsklonten die meeplonzen is het meestal een heel gespetter.

Ze doen hier in de horeca niet kinderachtig over kraanwater, waar je in Nederland soms voor moet betalen.

Je wordt standaard volgegoten. Of het nou 30 graden is of 5 graden vriest zoals nu.

Chicago ligt aan Lake Michigan, een van de grootste zoetwatervoorraden ter wereld. Maar als je het water proeft lijkt het eerder alsof ze hun drinkwater uit het zwembad halen.

Het smaakt zo heftig naar chloor, ik vind het echt niet te hachelen. En er zit nog lood in ook. Dat bleek dit jaar toen een aantal huiseigenaren hun drinkwater lieten testen.

Want de waterleidingen die in Amerika onder de grond lopen, bleken vaak nog van lood te zijn.

Als ik uit eten ga, dan drink ik dus liever niet meer dan een paar slokjes van die giftige swimming pool on the rocks.

Alleen is er 1 probleem. De bediening is extreem scherp op je waterconsumptie.

Er loopt steeds iemand rond met zo’n grote kan. Als het waterpeil ook maar een inch is gedaald in je glas, dan word je bijgeschonken. Ongevraagd.

Hetzelfde deden ze met mijn koffie toen ik vanmorgen mijn veggie scramble zat te knagen in de ontbijtzaal van het hotel.

Ik hou daar niet van, want 1 kop koffie is zat voor mij.

Maar om niet steeds bijgeschonken te worden, moest ik om de paar minuten nee zeggen tegen de goedbedoelende bediening.

Dat deed me eraan denken dat veel bedrijven in hun marketing ook zo met klanten omgaan.

Ze verkopen niet op de manier die klanten graag willen. Ze verkopen op de manier die ze zelf graag willen.

Bijvoorbeeld door hun mailinglijst te spammen met allemaal aanbiedingen en salesboodschappen.

Zonder dat ze klanten op een vriendelijke manier aan het helpen zijn, en geduldig een relatie opbouwen.

Terwijl die relatie superbelangrijk is.

Want klanten kopen niet je product, klanten kopen jou.

Of zoals Dan Kennedy het zegt:

You’re not in the deliverable business, you’re in the relationship business.

Misschien vraag je je weleens af hoe je dat doet.

Hoe adverteer je, hoe stuur je nieuwsbrieven, wat doe je op social media? Hoe bouw je een relatie op, zonder dat je stoort?

Ik doe al meer dan 10 jaar aan relationship marketing.

Zoals je weet, want zo ben je ooit op deze mailinglijst terechtgekomen.

Als je wilt weten hoe ik het doe, dan is daar binnenkort een mogelijkheid voor.

Als je bijvoorbeeld wilt weten hoe het kan dat ik bijna nooit op social media zit, terwijl je me toch voortdurend voorbij ziet komen.

Of als je wilt weten hoe ik jarenlang een mailinglijst heb gehad van meer dan 30.000 abonnees die wekelijks een mail van mij kregen terwijl ik er 0 uur tijd in stak.

Ik zat letterlijk met mijn handen omhoog en dat ding liep jarenlang automatisch door.

Ik ga namelijk een groepje van 10 ondernemers persoonlijk helpen om hun marketing onvergetelijk te maken.

Terwijl ze er bijna geen tijd in hoeven te steken. Het klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar ik doe het al jaren zo.

We gaan dit ook voor jouw bedrijf zo opzetten.

Die groep ondernemers is invitation only. Ik wil in die groep alleen werken met ondernemers die een bepaald profiel hebben en alleen zij kunnen een uitnodiging krijgen om mee te doen.

Wil je kijken of jij het type ondernemer bent dat in aanmerking komt voor een uitnodiging, kijk dan even op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Goed weekend,

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: