Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

4 uur ’s morgens, O’Hare international airport

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het is 4.00 uur ’s morgens en ik hoor een vliegtuig opstijgen boven mijn hoofd.

Ik lig in bed in het Westin O’Hare, een hotel naast het internationale vliegveld van Chicago.

Gisteren ben ik hier naartoe gereden, vertrekkend vanuit de besneeuwde staat Wisconsin en dan dwars door de staat Illinois.

Samen met mijn Amerikaanse vriend Brian en zijn dochter Danie.

We waren al om 7 uur ’s morgens weggereden, want ze hadden ’s middags een belangrijke meeting in Chicago met een mogelijke nieuwe klant.

Een ondernemer met een prachtige meubelwinkel en lijstenmakerij in een hippe winkelstraat.

De meeting was met de ondernemer, zijn zoon en 4 mensen uit zijn team.

Brian ging een nieuwe marketingaanpak aan ze pitchen.

Alleen ging de meeting niet zo goed.

De ondernemer kende Brian persoonlijk en hij was aan boord.

Maar zijn zoon en de rest van het team hadden nog nooit van hem gehoord. En zij waren skeptisch.

En ze moesten dus tijdens de meeting nog helemaal overtuigd raken over zijn aanpak.

Maar Brian is een bescheiden gast. Introvert. Een lieve rustige vent. Hij ziet eruit als de aangetrouwde oom van een tante die je niet zo vaak ziet. Op feestjes zegt hij niet zo veel.

Geen geboren verkoper. Daardoor moest hij lullen als brugman tijdens de meeting, 2 uur lang, en haalde hij de klant niet binnen.

Over 2 weken hebben ze nog een keer contact. Dat kan een ja worden, maar het kan ook een nee worden. Of misschien moet hij nog een keer 500 km rijden naar Chicago.

Het doet me denken aan vroeger. Toen ik ook nog meetings had met sceptische mensen. Koffie met ze moest drinken. De file in. Eindeloos op en neer mailen.

Ver schrik ke lijk.

Terwijl ik het opschrijf voel ik me weer klein worden, net zoals ik me toen voelde.

Dit is normaal voor de meeste ondernemers. Die moeten pitchen en lullen en mailen tot ze een ons wegen.

Terwijl het totaal niet nodig is.

Hoe lekker zou het zijn als klanten al pre-sold zijn op jouw aanpak als jij de meeting binnenkomt? Dat ze van tevoren al weten dat ze met je willen werken?

Dat ze het superleuk vinden om jou nu eindelijk eens in real life te spreken?

Dat ze hopen dat jij ook met hen wil werken? Dat je tijd voor ze hebt? Dat ze je tarieven kunnen betalen?

Je positie is heel anders als ze jou allang kennen. Doordat je gewoon de bekendste naam bent in je markt.

Als iedereen die een béétje thuis is in jouw markt jouw naam kent. Als er over je gepraat wordt.

Daarvoor is slimme marketing nodig. Een heel ander soort marketing dan de meeste bedrijven doen.

De meeste bedrijven proberen klanten meteen te overtuigen om zaken met ze te doen. Snel snel snel.

Dat komt nogal desperate over.

Wat veel aantrekkelijker is, dat is marketing waardoor je onvergetelijk wordt.

Marketing waardoor ze voortdurend van je horen doordat je leuke content verspreidt. Content waarin je klanten aan het helpen bent.

Bijvoorbeeld video’s, boeken, of nieuwsbrieven.

Content waardoor ze je steeds leuker gaan vinden. Die een glimlach op hun gezicht brengt. Of die zó handig is dat ze hem doorsturen naar een paar vrienden.

Ik doe dit zelf al jaren en klanten trekken aan mij in plaats van dat ik aan klanten hoef te trekken.

De toppers onder mijn klanten neem ik daar binnenkort een halfjaar in mee.

Ze krijgen mijn exacte aanpak en ik ga ze persoonlijk helpen om hun marketing onvergetelijk te maken. In mijn programma Marketing Masterpieces.

Ik houd de groep bewust klein, en ik laat maar één type ondernemer toe. Ik noem die ondernemers sleeping giants.

Dat zijn ondernemers die al lekker draaien, minstens een ton omzet per jaar maken, zonder dat ze nog veel aan marketing doen.

Ik werk alleen met ondernemers bij wie ik denk: mèn, als jij echt iets aan marketing zou doen dan ga je keihard. Als mijn handen gaan jeuken door jouw verhaal.

Wil je weten of je een sleeping giant bent, dan kun je dat checken op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Goed weekend alvast,

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: