Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom sommige ondernemers huiverig zijn voor marketing

Aartjan van Erkel

in Content marketing en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik schrijf dit zittend op de bank in Chicago. Het is zaterdagavond 19.00 uur en ik zit naar America’s Got Talent te kijken op NBC.

De afgelopen twee dagen had ik in Chicago mijn Amerikaanse marketing-mastermind, en ik heb er een weekendje me-time achteraan geplakt.

Na zo’n orkaan van ideeën heb ik dat echt even nodig. Mijn hoofd laten uitbollen. Marketingplannen maken voor dit kwartaal. Ge-wel-dig.

Anyway, de TV staat dus aan, een herhaling van America’s Got Talent, en ik weet al dat Glennis Grace de finale heeft gehaald.

Maar als ik daar achter had willen komen door het op TV te bekijken was ik lang bezig geweest…

Idioot lang.

Want je wordt hier in Amerika iedere 10 minuten gestoord door een reclameblok.

Waardoor je minutenlang naar commercials zit te kijken. Het is zó veel dat het niet meer voelt alsof je naar een programma zit te kijken.

Het is één grote commercial en ik voel me als kijker totaal niet serieus genomen.

Na elk optreden van een kandidaat meteen een commercial break.

Je komt er nooit lekker in. Je aandacht wordt steeds verstoord.

Veel soorten marketing zijn zo. Marketeers proberen je uit je concentratie te halen, terwijl je net iets belangrijks aan het doen bent.

Bijvoorbeeld naar je zoontje kijken die een hockeywedstrijd speelt. Marketeers hebben zo veel reclameborden langs het veld gezet, dat je geen fatsoenlijke foto van je zoon kan maken zonder dat LOODGIETERSBEDRIJF KUIPERS op de achtergrond aan het photobomben is.

Of een film kijken op SBS6, die twee keer zo lang duurt door de reclameblokken. Aan het eind van de film voeren ze de frequentie van de reclameblokken op, terwijl jij chips naar de TV gooit en knarsetandend wacht op de ontknoping van het verhaal.

Rrrrrrrr, geen wonder dat de meeste mensen een hekel hebben aan reclame.

En geen wonder dat veel ondernemers huiverig zijn om veel marketing te doen.

Want je wilt je klanten absoluut niet storen.

Veel ondernemers houden zich daarom in met hun marketing. Of doen zelfs liever helemaal niks, omdat ze via via genoeg klanten krijgen.

Het gevaar daarvan is: onzichtbaar zijn. En bijna geen naamsbekendheid krijgen.

En wat een gevaar kan worden, is dit: wat doe je als je opeens geen klanten meer krijgt? Omdat de economie minder wordt, of omdat er een goedkope concurrent bijkomt met een groot marketingbudget?

Marketing is nodig. Het is jouw job als ondernemer om nieuwe klanten te trekken en om bestaande klanten warm te houden.

De bekendste naam worden in jouw markt kan heel goed zonder dat je mensen stoort. Sterker nog, dat is de manier die klanten het liefste hebben.

Hoe dat werkt, daar maak ik binnenkort een video over. Wil je die krijgen, download dan een van deze gratis e-books. Dan mail ik jou ook die video.

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: