Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Marketing-tip van Dan Kennedy (plus handig tooltje)

Aartjan van Erkel

in Copywriting en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De legendarische copywriter en marketing-expert Dan Kennedy gaf op de GKIC Superconference in Orlando een tip over accelleration. Het sneller laten groeien van je bedrijf. Die tip prikkelde mijn fantasie nogal 🙂 Dus deel ik hem met je. Plus: een tooltje om dit meteen toe te passen.


Even op de foto met de copywriter die bij mij het licht heeft aangedaan.

Als ondernemers willen we onze omzet laten groeien. Ons klantenbestand laten groeien. Ons marketingbereik laten groeien. Maar hoe doe je dat?

Ik was begin april 2017 op de Superconference in Orlando, Florida van de Glazer Kennedy Insider’s Circle. Het trainings- en coachingsbedrijf dat werd opgericht door Bill Glazer en Dan Kennedy.

Hier zie je me in Orlando, ik vertel in deze video wat de tip was van Dan Kennedy:

Glazer en Kennedy hebben samen tientallen boeken en trainingsprogramma’s gecreëerd over copywriting, marketing en ondernemerschap. Ze zijn de grondleggers van wat we nu information marketing noemen: kennis verkopen via online trainings- en coachingsprogramma’s. Een enorme bedrijfstak in Amerika, en een groeiende in Nederland.

Dan Kennedy is een knorrige introverte man met een walrussnor, een brilmontuur uit de jaren 80, die eigenaar is van een aantal renpaarden en classic cars. Een man die foute pakken met cowboylaarzen draagt.

You get the picture.

Hij is de grappigste spreker die ik ken, en heeft een enorm aanzien onder Amerikaanse ondernemers en marketeers.

Dan Kennedy’s bijnaam is the Millionaire Maker.

Een tip uit de talk van Kennedy die mij inspireerde was deze:

Don’t do anything people are doing that are going slower than you want to go.

We zijn als ondernemers geneigd om te grijpen naar vertrouwde recepten voor onze marketing. Campagnes, brochures, presentaties, beursstands, spotjes: we zijn gewend om ze op een bepaalde manier te doen.

Dat geldt ook voor je concurrenten. Die hebben ook nog wel oude slides liggen van een vorige pitch. Een presentatie die ze op het vorige congres ook hebben gegeven. Een white paper die ze voor een deel copy-pasten van de white paper van de vorige release.

Draait je bedrijf goed genoeg met zulke marketing? Blijf het dan gewoon zo doen. Behalve als je harder wilt gaan.

Wie gas wil geven, kan zich enorm onderscheiden door iets heel anders te doen dan klanten gewend zijn.

Een leuk voorbeeld daarvan kwam van Michael Lafido, een andere spreker. Hij is makelaar en gebruikt als enige in zijn markt video-mailingen. Dus e-mail met video erin.

Geen link naar een video. De video zit IN DE E-MAIL. Klanten openen de mail en de video begint af te spelen in Gmail of Outlook.

Weleens gezien? Ik ook niet.

Lafido gebruikt dit om high-end panden van meerdere miljoenen te verkopen in de VS. Een niche-markt waarin de lat hoog ligt.

Hij onderscheidt zich op een vrij simpele manier. Hij stuurt mailingen net zoals alle andere, maar dan anders.

O ja, de tool die hij gebruikt is Bombbomb.com. Rijmt lekker, toch? Die link ga je niet meer vergeten 😉

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan deze tool is dat je de video-mails naar maximaal 3.500 mensen tegelijk kunt sturen.

Ik kijk ernaar uit om hiermee te gaan testen.

Veel succes, laat me weten hoe het gaat!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly