Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom verkopen echte winkels veel meer dan webshops?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In boekwinkels koopt zo’n 25% van de mensen die binnenkomen een boek. Terwijl online boekwinkels al heel blij zijn met 5%. Stanford University en de TU Eindhoven deden onderzoek naar dat enorme verschil in verkoopsucces tussen offline en online winkels. Onderzoeker Maurits Kaptein schreef er een boek over: Digitale verleiding, dat zojuist is verschenen.

Ik interviewde hem erover tijdens TEDxUtrecht.
Bekijk de video!

Digitale verleiding - boek Maurits Kaptein

Een verkoper van vlees en bloed is ongeveer 5 keer zo succesvol als een digitale verkoper: een webshop. De verkoper heeft dan ook een groot voordeel: hij heeft een echte klant voor zijn neus. Daardoor kan hij iets wat een website niet kan: inspelen op wat hij hoort en ziet. Stem, lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen.

Door een nieuwe technologie kunnen websites nu ook wat echte verkopers doen. Observeren hoe klanten reageren, en verschillende triggers op ze uitproberen. Zo ontdekt de site van lieverlee hoe elke individuele klant zich het meest laat beïnvloeden.

Iets verbluffends dat Maurits vertelt in zijn boek, is dat iedere persoon het meest gevoelig is voor één trigger. Ongeacht het product. Dus of je nu aan het shoppen bent voor schoenen, vliegtickets of een mobiele telefoon – jij bent gevoelig voor één trigger in het bijzonder. Heel verrassend, vind ik. Ik voelde hem daarover aan de tand.

Tijdens TEDxUtrecht interviewde ik Maurits op video.
Wat ik hem vroeg:

  • Hoe werkt dat, een beïnvloedingsprofiel?
  • Kan het alleen op hele grote websites?
  • Is het niet eng voor je klanten?
  • Mag het eigenlijk wel onder de cookiewet?

Plus nog 3 vragen die Twitteraars me hadden doorgegeven:

  • @bramkoster: Hoe ga je digitale verleiding toepassen bij de verkoop van je eigen boek?
  • @selfmade_human: Hoe is Maurits Kaptein te beïnvloeden, waar bestaat zijn eigen beïnvloedingsprofiel uit?
  • @simonvreeman: Wanneer is verleiding misleiding en hoever mag je gaan?

Bekijk het interview:

Dit artikel is verschenen op Marketingfacts.nl.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly