Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ondernemer, ben jij het saaie voorprogramma of de rockende hoofdartiest?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst heb ik het saaiste voorprogramma ever gezien. Een band die zulke bloedeloze muziek maakte dat we de slappe lach kregen.

Het wachten was op mijn favoriete Nederlandse singer-songwriter. Die zou pas over een halfuur beginnen.

OMG hoe moesten we die tijd doorkomen? Met op het podium die band die allemaal inwisselbare nummers stond te spelen?

Geen lachje kon eraf, dit was duidelijk serieuze muziek. Kunst!

Getingeltangel door 4 muzikanten die hun voeten bestudeerden.

Heul wat anders dan de rock-and-roll artiest waar ik voor was gekomen.

De bar bracht uitkomst. Na het laatste nummer van Arty Farty (hun echte naam kan ik hier niet noemen, omdat ik hem zo snel mogelijk vergeten ben) zagen we gelukkig de hoofdartiest op het podium klimmen.

De man met het lijf van een walrus en de stem van een baby. I love that guy.

Tim Knol ramde een akkoord op zijn gitaar en keek richting de bar, waar de helft van het publiek hun ellende aan het verdrinken was.

“Zij staan bier te zuipen, maar wij beginnen vast ja?!”

De drummer tikte af en met een big smile knalde Tim erin met het nummer Soldier On.

Een verademing. Een artiest die oogcontact maakt. Grappen en grollen. God wat hadden we daar een behoefte aan.

De toetsenist – een mager jochie – hinkte een beetje, want Tim Knol vertelde dat ze voorafgaand aan een gig altijd even stoeien. Hij had zijn bandlid per ongeluk in de rhodondendrons geflikkerd.

Ik had een grijns op mijn gezicht die er het hele concert niet af is gegaan.

Tim doet iets waar zijn publiek – zijn klanten dus – geen genoeg krijgen.

Hij maakt zichzelf likeable. Je gaat hem leuk vinden, niks aan te doen.

Door flauwe grappen over zichzelf en zijn band te maken.

Door zijn publiek in de zeik te nemen.

Halverweg het concert sprong Tim van het podium af en zei: “Ik voel afstand!”

Waarna hij achter mij in de zaal op een lege stoel ging staan met zijn akoestische gitaar en 3 nieuwe nummers ging spelen. Au naturel, dus zonder microfoon.

Je kon een speld horen vallen.

Sympathie is superaanstekelijk. Ook jouw publiek – jouw klanten – vinden het heerlijk om een klik met je te voelen.

Het is een shortcut om per direct het vertrouwen van mensen te krijgen.

Wat doe jij om je klanten die klik te gunnen? Hoe connect je met ze?

Via internet kan dat bijvoorbeeld heel goed door video’s op te nemen.

Helemaal naturel, gewoon als jezelf. Hoeven geen gelikte filmpjes te zijn.

Of schrijf artikeltjes. Doe dat in spreektaal, zodat je zo down to earth mogelijk overkomt. Schrijf precies zoals je het zou zeggen.

Iets heel simpels wat je kunt doen in een video of artikel is bijvoorbeeld een veelgestelde vraag van je klanten beantwoorden. Lekker uitgebreid, zodat ze echt goede gedetailleerde informatie krijgen.

Leg het net zo uit zoals je dat aan de telefoon zou doen.

Schrijven in spreektaal is pure copywriting: als klanten je tekstje lezen hóren ze je praten.

Welke veelgestelde vraag die je krijgt van klanten zou jij kunnen beantwoorden in een video of artikel? Zet het hieronder in de reacties!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: