Interviews

Hieronder vind je een overzicht van podcasts en radio- en TV-programma’s waar ik geïnterviewd ben.

Check mijn eigen politiek incorrecte marketing-rants: de Aartjan van Erkel Podcast.

OVER BADASS COPYWRITING EN MARKETING

De ‘Over spreken gesproken’ podcast

In deze podcast hebben Glenn Vergoossen en ik het uitgebreid gehad over jezelf onderscheiden, en over de missing link in storytelling.

Een ontbrekend element waardoor ondernemers die zo slim zijn om verhalen te vertellen in hun marketing, alsnog vergeten en genegeerd worden.

Het geheime element om onvergetelijk te worden is het gebruiken van je bloedeigen marketing-personage in de verhalen die je vertelt.

Daarover hebben we een leuk gesprek gehad dat je kunt beluisteren in je favoriete podcast-app: Over spreken gesproken podcast, aflevering 45.

Je kunt hem via deze link ook direct beluisteren op Soundcloud, zonder te hoeven inloggen: 

OVER HET SCHRIJVEN VAN EEN BESTSELLER

De ‘Ondernemen op slippers’ podcast

Bas Urlings is een jongen die op slippers buiten loopt bij de meest absurde temperaturen. Hij is ecommerce-ondernemer en Amazon-expert en we kennen elkaar al heel lang. In deze aflevering van zijn podcast ‘Ondernemen op slippers’ hebben we het gehad over copywriting, ondernemen en boeken schrijven.

Dingen die je hoort zijn onder andere:

 

  • Wanneer je een boek beter via een uitgever kunt uitgeven, en wanneer juist absoluut niet
  • Twee next level strategieën om de e-mailadressen te krijgen van de lezers van je boek
  • Hoe bepaal je de prijs van je boek?
  • Wat je moet doen om te kunnen leven van een zakelijk boek

OVER HET EFFECT VAN JE STEMGEBRUIK

De Stempodcast

Barbara de Bruyckere is een bekende stemcoach en voice-over in radio- en tv-commercials. Ze interviewde me voor haar podcast, De StemPodcast, over stemgebruik.

In ons gesprek  hadden we het onder andere hierover:

  • Een geheime kwaliteit van je stem die je op een podium kunt gebruiken om een publiek bloedenthousiast te maken, zelfs als ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in het onderwerp
  • Wat ik meer dan 10 jaar geleden leerde over spreken in het openbaar waardoor ik met een opgelucht gevoel alles kon loslaten wat ik tot dat moment had geleerd over presenteren
  • Een leuke tip van Barbara voor mensen die vaak eeh… zeggen. De tip is niet: laat in plaats van eeh even een stilte vallen – ze geeft je een alternatief voor iets anders wat je kunt doen om even te kunnen nadenken en dat niet zo mekkerend klinkt.

Je vindt de StemPodcast in je podcast-app, aflevering #014.  Of beluister hem hier ter plekke via Spotify:

OVER VERSCHILLENDE VERDIENMODELLEN DANKZIJ JE COMMUNITY

De ‘We Love Communities’ podcast

Als ondernemer is een fanbase, een online community, essentieel voor succes. Voor mij is dat het allerbelangrijkste geweest voor het succes van mijn business. De vraag is: hoe onderscheid je je van de rest?

In deze podcast geef ik de tip om te focussen op personality based marketing, want dat doen maar weinig ondernemers. Zelf super zichtbaar zijn en vooral niet te saai. Zodat je een community opbouwt die met je meegroeit en keer op keer jouw producten koopt als je iets nieuws in de markt zet. Hoe? Dat hoor je in deze podcast!

OVER WEGJAAGMARKETING

De VrijheidsOndernemers Show

Jeanet Bathoorn is auteur, business coach en mastermind expert. Ze interviewde me in haar podcast ‘De VrijheidsOndernemers Show’ over hoe je met wegjaagmarketing de beste klanten overhoudt en op die manier een fantastisch bedrijf opbouwt. Het was een eerlijk gesprek over keuzes, zelfkennis en dichtbij jezelf blijven.

OVER JE OMZET VERHOGEN MET EEN SCHAALBARE BUSINESS

De ‘Kleedkamer 4’ podcast

In deze podcast spreek ik met journalist Bas Hakker (Adformatie, MarketingTribune, De Ondernemer, NRC, Intermediair, Nieuwe Revu, Het Parool, AD). Hij helpt freelancers en starters met hun contentmarketing.

Bas interviewde me voor zijn podcast Kleedkamer 4 en hij was benieuwd hoe ik destijds de switch heb gemaakt van interimmen en freelancen naar een schaalbare business en een vele malen hogere omzet.

Als je het leuk vindt om dat verhaal te horen, dan kun je ons genoeglijke gesprek beluisteren in je podcast-app (Kleedkamer 4-podcast, aflevering 15) of klik op de Spotify-link:

OVER DE BASIS VAN ONLINE MARKETING: GOEDE COPY

De Eindbazen Podcast

In deze podcast heb ik het met de Eindbazen over wat de meest gemaakte copy fouten zijn en hoe het juist wél zou moeten. Ik vertel over mijn dagelijkse mails en hoe ik van 35.000 abonnees naar 3.500 ging en toch meer omzet genereerde. Ook deel ik inzichten en tips die ik opdeed tijdens de seminars van mijn Amerikaanse copy held Dan Kennedy. 

Ben jij bang om je klanten te spammen met je e-mails? Wil jij je doelgroep beter leren kennen en je website persoonlijke maken? Dan is dit de podcast voor jou!

In ons gesprek  hadden we het onder andere over:

  • Waarom zitten mensen te wachten op e-mailmarketing?
  • Infotaining schrijven
  • Vind ik dat we genoeg doen met e-mailmarketing in Nederland?
  • Wat zijn de meest gemaakte fouten?
  • Hoe kom je erachter wie jouw klanten zijn? Zijn dat de klanten die jij wilt?
  • Hoe ga je om met het stukje authenticiteit?
  • Hoe kun je je website beter verkopen?

OVER VERSIEREN OP HET INTERNET

De ‘100% inspiratie’ podcast

In deze podcast heb ik het met Thijs Lindhout over het verschil maken en meer klanten verleiden om met jou zaken te doen. Onder andere deze onderwerpen komen aan bod: 

  • Waarom ik beter ben in het versieren op het internet dan het versieren van vrouwen;
  • Hoe je met een aantal simpele aanpassingen in de tekst op je website veel meer mensen kunt bereiken;
  • Hoe ik in 10 jaar tijd de nr. 1 autoriteit in Nederland ben geworden op het gebied van ‘verleiden op het internet’;
  • Welke bizar grote fouten de meeste ZZP’ers en ondernemers op hun website maken;
  • Wat de nummer 1 tip is als je meer wilt bereiken met je website;
  • Waarom ‘pepermuntjes op het kussen’ niet werkt en wat wel werkt.

OVER JE ONDERSCHEIDEN ALS ONDERNEMER

De Ninke van der Leck Podcast

Een week voordat MAAK ZE GEK! uitkwam, was ik te gast in de podcast (internetradio-uitzending) van Ninke van der Leck. We hadden het over jezelf onderscheiden als ondernemer. Hoe je dat doet is namelijk de meest gestelde vraag die ik krijg. Het werd een superleuk gesprek. Je luistert het hier:

OVER KRACHTIGE OVERTUIGINGSTECHNIEKEN IN COPYWRITING

De ‘Studio Maestro’ podcast

In deze aflevering van de Studio Maestro Podcast spreek ik met Dennis van Leeuwen over mijn boek ‘Maak ze gek!’, over hoe je meer bereik kan krijgen via je marketing wat leidt tot meer sales en deel ik nog heel veel waardevolle tips.

Je leert:

  • Wat de beste aanpak is om een boek te schrijven;
  • Hoe je meer bereik kan krijgen via je marketing;
  • Hoe je meer sales kan realiseren;
  • Hoe je klanten gek kan maken wanneer ze naar jouw website gaan;
  • Waarom copywriting slim is om in te zetten;
  • Waarom feedback van klanten zo waardevol kan zijn;
  • Wat nou precies een belachelijk waardevol cadeau is;
  • En nog veel meer…

OVER CLICHÉS VERMOORDEN, BLOEDENDE TEKSTEN & BELACHELIJKE CADEAUS

De Erno Hannink Show

In deze driedelige serie afleveringen van Erno Hannink’s Show interviewt hij me over drie heel belangrijke aspecten van je online marketing: clichés vermoorden, je tektsen laten bloeden en het geven van belachelijke cadeaus. We hebben het onder andere over:

  • Verkopen vanachter je toetsenbord;
  • Het verschil tussen content en copy;
  • De meest gemaakte fout in de marketingwereld;
  • Je klanten pijn doen met bloedende teksten;
  • Het schrijven van een bestseller.

OVER HOE JE EEN AUTORITEIT WORDT

De High Impact Podcast

In deze aflevering van de High Impact Podcast heb ik het met Alex Lie-Hap-Po over hoe je een autoriteit wordt in jouw vakgebied. Je ontdekt:

  • Hoe je mijn succes stap voor stap kunt kopiëren;
  • Welke taal je moet gebruiken om meer te verkopen, zelfs als je niet kunt schrijven;
  • De strategische stappen die ik genomen heb om de autoriteit te worden die ik nu ben.

Na het beluisteren van deze aflevering weet je precies wat je moet doen om jezelf optimaal te profileren.

OVER JE ONLINE POSITIONERING

De Jelle Drijver podcast

Zeur jij wel eens dat je te weinig klanten binnenhaalt via het internet? Ben jij een van de ondernemers die klaagt dat via internet te weinig business wordt binnengehaald? Vraag je dan eens af of dat aan het internet ligt of aan de manier waarop jij het internet gebruikt. In deze aflevering van zijn podcast interviewt Jelle Drijver me hierover om jou te helpen aan de slag te gaan met je online positionering.

OVER MEER OMZET DOOR BETERE TEKSTEN

De ‘7DTV’ podcast

Ronnie Overgoor interviewde me voor de 7DTV podcast. We hadden het over meer omzet krijgen door betere teksten op jouw website, nieuwsbrief of andere online uitingen en hoe je nog succesvoller kunt ondernemen door enkele eenvoudige aanpassingen te maken. In deze aflevering deel ik vijf praktische ondernemerslessen.

OVER MEER VERKOPEN MET BETERE MARKETING

TV-interview voor ‘Business aan tafel’ op SBS6

In het SBS6-programma ‘Business aan tafel’ werd ik geinterviewd over MAAK ZE GEK! Ik geef leuke praktijvoorbeelden van klanten die meer zijn gaan verkopen door betere marketing.

OVER DE DO’S EN DON’TS VAN EEN GOEDE WEBSITE

Radio-interview ‘De Perstribune’

Het radio 1-programma De Perstribune interviewde me in de rubriek Mediacircus. Het item gaat over de nieuwe website van De Telegraaf, die veel kritiek gekregen heeft. Ik geef do’s en don’ts van een goede nieuws-website.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte dagelijkse tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail