Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Stom

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

We hebben waarschijnlijk allemaal weleens iemand die gezopen had proberen te overtuigen dat het toch echt beter was om niet meer achter het stuur te kruipen.

Maar als we toch de barmhartige Samaritaan willen uithangen, dan kunnen we onze overtuigingskracht beter gebruiken als we in de auto zitten met iemand die zit te appen achter het stuur.

Want die heeft een 6 keer zo grote kans om een ongeluk te veroorzaken dan iemand die heeft gedronken.

IJzingwekkende statistiek. Het kost trouwens ongeveer 5 seconden om een appje te sturen en bij 80 kilomter per uur legt een auto in die tijd een afstand af gelijk aan de lengte van een voetbalveld. Terwijl de bestuurder naar zijn telefoon kijkt.

Dit zeg ik niet om de eerste steen te werpen. Het punt dat ik wil maken is: mensen doen de stomste dingen voor een shotje dopamine.

Want we zijn niet meer gewend aan lange periodes zonder een shotje gelukshormonen.

Effe appen, effe nu.nl, effe insta, effe complottheorie, effe filmpje kijken.

We hangen onszelf aan een gelukzalig druppelend dopamine-infuus.

Als je in een congreszaal zit en naar een keynote luistert, zie je mensen om je heen rustig doorgaan met appen en facebooken.

We vinden het bloedirritant, vooral bij anderen. Maar het is normaal geworden.

Dat zou je alleen niet zeggen als je kijkt naar wat diegene in die keynote vertelt. Als we effe op die powerpoint inzoomen, he?

Zodra mensen een presentatie geven, lijkt het alsof ze teruggaan naar de jaren ’50.

Toen er 1 radiozender was en mensen zich nog uuuuuren konden concentreren.

Toen kinderen na het avondprakkie een hele rij schoenen poetsten voor het ganse gezin, en de rest van de avond de kat aaiden die spinnend voor den kolenkachel lag.

Zo saai zijn de meeste presentaties in 2021.

Terwijl het publiek reddeloos verslaafd is aan opwindingsdrugs en emotie.

In een webinar is het nog dodelijker als je een saaie presentatie geeft. Want dan zit er niemand naast je in de zaal die kan zien wat voor guilty pleasures jij hebt openstaan in die andere browsertab.

Wil je het publiek er een béétje bijhouden, geef ze dan wat ze willen.

Dopamineshot na dopamineshot. In je webinar. Ga mee in het gedrag van je klanten, want je weet donders goed met welke aandachtsslurpers je concurreert.

Hoe je dat doet, laat ik je zien in een nieuwe masterclass.

Daarin vertel ik het verhaal van een webinar waarin zo veel emotie wordt opgeroepen dat het kippenvel op de rug van de kijkers kwam te staan.

Zelfs op het lichaam van de presentator stond het weelderig groeiende rughaar fier omhoog.

Zulke emotie-rushes zijn nodig om klanten in beweging te brengen. Op dat moment spreek je hun taal.

In de nieuwe masterclass laat ik je ook zien:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat je een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Een woord dat, toen het werd toegevoegd aan een webinar dat al tientallen keren gegeven was, heeft gezorgd voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De masterclass heb ik speciaal gemaakt voor de Members van Het Lab.

En maandag aanstaande sturen we hem naar de drukker.

Wil je hem ook in je brievenbus krijgen, meld je dan via deze pagina aan als nieuwe Member: www.HetLab.online

Ik groet je vanuit mijn hotel in Zeeland, ik ben good to go want ik heb zojuist mijn verrekijker opgeladen en een update gedownload voor mijn bergschoenen.

Hooi,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten