Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Honderdduizendmiljoen dollarpiek

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wat doe je als je honderdduizendmiljoen dollarpiek op de bank hebt staan?

Die vraag moest Bill Gates zichzelf stellen toen hij stopte bij Microsoft in 2008.

Hij had het bedrag voor het gemak nog naar beneden afgerond.

Samen met Melinda besloot hij dan maar om zijn IQ van 160 en zijn bill-jarden fulltime te gaan inzetten om harige problemen op te lossen.

Je ziet ze daarmee bezig in de nieuwe Netflix-serie Inside Bill’s Brain – Decoding Bill Gates.

Hoe zijn brein werkt ontdek je helaas niet echt. Want de regisseur heeft er meer een reclamefilm voor de Bill & Melinda Gates Foundation van gemaakt.

Maar wel interessant is een van de doelen die de foundation al tientallen jaren najaagt: het uitroeien van polio.

Pokken is de eerste bloedgevaarlijke horrorziekte die door vaccinatie van de aardbodem is verdwenen. Bill en Melinda willen van polio de tweede maken.

De documentaire focust op Nigeria, een hotbed van polio waar duizenden mensen op krukken en kruipend door de straten strompelen.

Maar de ziekte komt in 125 landen voor en de bill-jonairs stoppen een paar honderd miljoen in een wereldwijde campagne.

Kinderverlamming is zó besmettelijk dat je door een paar nieuwe gevallen al snel een tsunami van honderduizenden zieke kinderen hebt.

Juist op het moment dat de polio na jaren van onderzoek en prikcampagnes in Nigeria bijna helemaal is weggevaccineerd, scheuren er opeens vrachtwagens met schietende testosteronterroristen door het beeld.

Boko Haram vermoordt vaccinerende vrijwilligers en hun beveiligers, en de aantallen zieken schieten in de jaren daarna omhoog.

Maar in plaats van de moed op te geven, schroeft de foundation de campagne op tot een extreem hoog toerental door een injectie van nog eens 6 miljard dollar.

Aan het begin van hun campagne in 1988 waren er 350.000 polio-gevallen in de wereld. In 2018 waren dat er nog 31.

Een fietsmaat van Bill Gates zegt over hem:

Bill takes chances. When riding bikes with him he will go full-on down the steepest hill. No fear whatsoever. Same with skiing. He’s fearless. He dislocated his shoulder surfing down a volcano in Ecuador. He will do the most extreme thing.”

De meeste ondernemers zijn geen Billen en Melinda’s. Maar toch ook wel.

Want net als Bill doe je als ondernemer extreme dingen in de ogen van de rest van de wereld.

Je maakt keuzes die misschien in jouw omgeving helemaal niet begrepen worden.

Je kiest op een tweesprong graag een nieuwe richting die anderen te riskant zouden vinden.

Jouw energie gaat daar juist van borrelen.

Precies een jaar geleden koos ik een compleet andere richting met mijn marketing.

Ik ben toen een nieuwe mailinglijst gestart, terwijl ik al een mailinglijst had van meer dan 30.000 e-mailadressen.

Op de nieuwe lijst stonden letterlijk nul mensen toen ik begon.

Ik ben aan iedereen gaan vertellen dat ik dagelijks een marketing-mail zou gaan sturen.

En dat ze zich vooral niet moesten aanmelden als ze daar geen zin in hadden.

Want ik ging ze totaal andere mails sturen dan ik de afgelopen 10 jaar had gedaan.

Vandaag staan er ruim 3.500 mensen op die nieuwe lijst. En draait mijn business bijna helemaal op die veel kleinere lijst. Ik heb nog nooit zo veel omzet gemaakt met zo’n kleine lijst.

Morgen om 10 uur geef ik een online training over de extreme keuze die ik heb gemaakt.

En hoe je mijn inzichten kunt gebruiken in jouw business. Ook als je geen dagelijkse mail wilt sturen.

Ben je niet bang aangelegd, kijk dan morgen naar de training.

Dit is de link: https://attendee.gotowebinar.com/register/8966188971641452556

Er komt geen herhaling, dus be there!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: