Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

3 tips voor het schrijven van fascinerende nieuwsbrieven

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren sloeg ik het lokale sufferdje open, en daarin stond het verhaal van de gouden haan.

Die verdween 100 dagen geleden, en is deze week in het dorp teruggekeerd.

Het ging over de restauratie van de gouden windhaan op de toren van de katholieke kerk.

Het restauratieproject kon uitgevoerd worden dankzij subsidie van de Stichting Vrienden van het Witte Kerkje, die in dit geval was opgebracht door kringloopwinkel ’t Snuffelhonk.

Ik verzin dit niet.

Er staat een enorme foto bij van de blinkende gouden haan op het moment van terugplaatsing. Gevangen in een zonnestraal zien we hem in de handen van meneer pastoor die met een bouwlift ten hemel is gestegen.

Met een ferme hengst ramt hij de kukelende haan op een speciale koperen wiemel op het topje van de toren.

Kolommen moesten dringend gevuld worden, dus het artikel vertelt hoe de haan in 1907 ook al eens gerestaureerd was, en daarna door de jongeling Tinus van der Linden is teruggeplaatst.

Zonder bouwlift of steigers besteeg hij de toren. Gelukkig was Tinus een “klein, soepel ventje” zonder hoogtevrees. Het is hem gelukt, “al was dat toen niet van gevaar ontbloot”.

Nogmaals, ik verzin dit niet.

Ik ben dol op lokale sufferdjes, en ik ben niet de enige.

Uit marktonderzoek blijkt dat huis-aan-huis-kranten door 53% van alle Nederlanders wekelijks gelezen worden.

We lezen die dingen dus om te scheuren.

Waarom zijn we zo gefascineerd door ultralokaal nieuws?

Dat komt door 3 dingen.

Lokaal nieuws is klein, herkenbaar en het komt dichtbij.

Daarom roept het geen weerstand op zoals landelijke kranten soms wel doen, doordat ze gevuld zijn met ellende.

Dagbladen worden nog maar door 30% van de Nederlanders dagelijks gelezen.

In je e-mailmarketing kun je gebruik maken van onze liefde voor het kleine.

Het is een enorme marketing opportunity.

Want misschien mail je nu maar heel zelden omdat je klanten niet wilt stalken.

Of je bent bang dat je ze stoort.

Kan ook zijn dat je niet weet waarover je moet schrijven.

Dat is allemaal op te lossen door te schrijven over kleine, herkenbare dingen. Daardoor kom je dichtbij.

Zonder dat je weerstand oproept. En zonder dat de marketing bullshit radar van je klanten gaat piepen.

Hoe je dat doet, daar geef ik woensdag een online training over. Je kunt live kiek’n en dit is de link om je aan te melden:

https://attendee.gotowebinar.com/register/8966188971641452556

Moaj!

Aartjan van Erkel

 

 

 

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: