Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Is korting killing voor je positionering?

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vorige week zat ik in een restaurant in Newcastle waar ze deze poster hadden ophangen:

“Kids eat free when they bring a grown up”

En daaronder stond nog:

“Free baby food”

Goed bedacht, maar het is ook link.

En toch is dit het eerste wat veel ondernemers doen in hun marketing.

Korting geven. Want dat is marketing, denken ze.

Marketing is hetzelfde als korting geven.

En marketing is nog iets: lawaai maken.

Dus zetten ze de advertentiekraan open. Daar komt een stroom van flyers en advertenties uit. Die schreeuwen maar één ding: WIJ GEVEN KORTING.

Daar kun je voor kiezen, maar het doet wel iets met je positionering.

Helemaal als je dienstverlener bent.

Het verlaagt je status als je altijd met korting strooit. De markt ziet jou dan niet als de bekendste expert.

Want de bekendste expert gedraagt zich heel anders.

Die hoeft geen lawaai te maken over korting om klanten te krijgen.

Als de bekendste expert heb je een hoge status in je markt. Dat heeft zo zijn voordelen:

  • Klanten zijn al verkocht op het moment dat ze contact met je opnemen.
  • Klanten hebben weinig prijsweerstand: ze accepteren jouw hoge tarieven zonder morren.
  • Klanten hopen dat je tijd voor ze hebt.
  • Klanten zijn bereid om steeds hogere prijzen te betalen voor het voorrecht om met jou te werken.

Er is wel iets voor nodig om gezien te worden als de bekendste expert in je markt.

Meestal is dat ook de reden dat de bekendste experts zo’n hoge status hebben.

En dat is: expertise-marketing.

Je doet dan je marketing door je expertise te laten zien.

Op zo’n manier dat klanten jou overal tegenkomen.

Niet met lawaaierige kortingen, maar met de beste content van iedereen.

Waar je klanten ook kijken op internet, ze komen iedere keer jou tegen.

Een paar jaar geleden heb ik de code gekraakt om overal aanwezig te zijn op internet, terwijl ik er maar 2 uur tijd per week in stop.

Daarvoor is NIET nodig dat je elke dag e-mailt.

En het is NIET nodig dat je elke dag op social media zit.

Deelnemers aan Marketing Masterpieces ga ik vanaf begin november persoonlijk helpen om de bekendste expert te worden in hun markt.

Door ze mijn aanpak te geven, en die meteen samen uit te voeren.

Marketing Masterpieces is een invitation only programma voor een exclusieve groep klanten.

Ik noem die klanten Sleeping Giants.

Wat Sleeping Giants zijn en hoe je uitgenodigd kunt worden staat op deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: