Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Vanochtend ontdekte ik een bijzondere soort tattoos. Helaas deed ik mijn ontdekking voor het ontbijt en had ik daarna geen honger meer.
Als je zieke foto’s wilt zien van gezonde mensen, google dan eens een keer op ‘oogtattoo’ of ‘eye ball tattoo’.
Ik heb zelf geen enkele tatoeage en ik moet er ook echt niet aan denken. Maar die-hard gekke henkies gaan blijkbaar zo ver dat ze het wit van hun ogen laten inkleuren.
Er wordt dan pigment geïnjecteerd in het oogwit, dat daardoor van kleur verschiet.
Je hebt dus nu mensen die door het leven gaan met volledig zwarte ogen. Alsof het honden zijn.
Als je zo’n figuur tegenkomen in het holst van de nacht met een slok op dan denk je de volgende dag dat je de duivel hebt gezien.
Ik zag ook een foto van een vrouw met één roze oog. Een man met volledig lichtblauwe ogen met daarin 2 reebruine irissen.
Een een gast met bloedrode ogen. Ik vond het eruit zien alsof hij constipatie had en een uur had zitten persen. Het zal wel aan mij liggen. Ik snap die shidt echt niet.
Wat jouw klanten met hun ogen doen, boeit natuurlijk niet echt.
Maar aan de andere kant: het bepaalt wel het succes van je website.
Dat zit zo. Neem nou je verkooppagina’s. Het doel van je pagina’s is dat de blikken van je klanten steeds verder naar beneden gaan. Totdat ze uitkomen bij het plekje waar het allemaal om gaat.
De knop.
Een van de manieren om hun ogen mee te krijgen, is door je teksten daarop te schrijven.
Ik ga je daarvoor nu een simpel principe leren.
Iets waardoor je nooit meer op dezelfde manier naar een tekst op je website kijkt.
Zelfs websites van andere bedrijven kun je niet meer normaal bekijken.
Het is iets wat ik ook in deze mail heb toegepast, zonder dat de meeste mensen het doorhebben.
Je hoeft je niet af te vragen of het heeft gewerkt, want je hebt tot hier doorgelezen.
Dit is dat simpele principe:
Elke zin die op je pagina staat hoeft maar één ding te doen.
Ervoor zorgen dat ze de volgende zin ook gaan lezen.
Dat kun je bijvoorbeeld doen door een emotie op te roepen, nieuwsgierigheid te wekken, een spanningsboog te gebruiken of door iets verrassends te schrijven dat je klanten nog nergens anders hebben gehoord.
Alleen al door hierop te focussen ga je anders schrijven. Je pagina wordt dan iets heel anders dan de overdosis informatie die bij de meeste bedrijven op hun website zetten.
In plaats daarvan wordt je verkoopppagina een tekst die je klanten leuk vinden om te lezen.
In de masterclass die ik volgende week stuur naar de Members van Het Lab, leer ik ze 5 elementen om van een saaie verkooppagina een killer sales page te maken. In de video ga ik daar in detail op in.
En ik review een aantal goed verkopende pagina’s, zodat je genoeg voorbeelden krijgt om op ideeën te komen voor je eigen pagina.
Dit is de link waar het allemaal om gaat. In mijn ogen.
www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership
Zie je.
Aartjan van Erkel
PS
Waarschuwing: de Membership-prijs gaat volgende week flink omhoog. De reden is dat we de 250 Members bijna aangetikt hebben. Dat gebeurt deze week, en dan kleunt het maandbedrag omhoog.
Het goede nieuws is: als je Member bent, heb je geen last van prijsstijgingen. Want jouw maandbedrag blijft altijd gelijk, zo lang als je Member bent. Hoe vaak het in de toekomst ook nog omhooggaat.
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl