Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een boek is een gratis gehaktbal

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een boek is een gratis gehaktbal.

Oma’s gehaktballen: 4 voor de prijs van 3. Als de slager je een balletje cadeau geeft, heb je geen illusies.

Die aanbieding is bedoeld om jou in de winkel te krijgen zodat je nog wat andere vleesjes inslaat. Je bent er nou tóch.

Vinden we allemaal logisch.

Een boek schrijven is alsof je gratis een 4e gehaktbal geeft. Het is promotie, bedoeld om je klanten nog wat andere dingen te laten kopen.

Alleen dat vinden de meeste auteurs helemaal niet logisch.

Als je er als een ondernemer naar kijkt, is een boek een keislecht product.

Of vind je het een goeie deal dat jouw product voor 20 piek in de winkel van anderen ligt, die het voor 10 piek kunnen inkopen bij een derde partij, die er vervolgens 9 euro aan verdient, waarna jij 1 als ondernemer eurootje overhoudt.

Twee partijen die respectievelijk 10 en 9 euro verdienen aan jouw product, waardoor jij maar 1 euro overhoudt.

Een verschrikkelijk slecht verdienmodel.

Tenminste, als je het boek beschouwt als een product. Zoals de meeste auteurs doen. Een ding om geld mee te verdienen.

Maar daar loop je compleet op leeg.

Gebruik je het als promotie, dan kan het je grootste cash cow ooit worden.

Aan de verkoop van één boek kun je duizenden euro’s omzet overhouden.

Wat je daarvoor nodig hebt, is een verdienmodel. Een manier om geld te verdienen via je boek.

Zelf heb ik een manier gevonden om aan lezers die mijn boek kopen, nog 2 andere dingen te verkopen.

Op die andere producten zit respectievelijk 2.300% en 15.000% meer marge dan op dat boek.

Geld dat ik gebruikt heb als marketingbudget om Facebook-advertenties te draaien die bezoekers naar mijn boeksite sturen.

Want het is voor mij superlucratief om boeken te verkopen. Die advertenties kunnen makkelijk uit, doordat ik die 2 producten met extreem hoge marges er achteraan verkoop. Geautomatiseerd.

Mijn verdienmodel was nog nooit door een auteur gebruikt. Want de meeste auteurs zien hun boek als het eindproduct, niet als de promotie.

Dit verdienmodel is een van de bonussen die je deze week gratis krijgt bij mijn programma BusinessBoek Bestseller. Ik leg je precies uit hoe ik dit flik, en waarom jij dat ook makkelijk kunt toepassen in jouw business.

En behalve mijn verdienmodel krijg je ook nog 4 andere verdienmodellen om uit te kiezen.

Wat is de reden voor die regen aan cadeaus? Ik vier deze week dat BusinessBoek Bestseller-deelnemer Mark Tigchelaar op nummer 1 staat met zijn boek Focus Aan/Uit.

Daarom kun je tot uiterlijk donderdagmiddag 17.00 uur gebruik maken van deze Nummer 1 Deal: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal/ Je krijgt niet alleen 5 lucratieve verdienmodellen als bonus, maar ook 50% korting op de prijs om deel te nemen.

See you on the other side,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: