Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Flats, de favoriete selfie van elke auteur

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Komt een auteur in de boekhandel.

Haar voorhoofd is een beetje vochtig. Haar hartslag licht versneld.

Wat is het eerste wat ze doet?

Haar ogen kijken speurend rond. Waar is ze naar op zoek?

Ze hoopt dat ze vandaag een van de meest geliefde Instagram-foto’s kan maken van elke pas-gepubliceerde auteur.

Ze loopt langs alle stellingen met boeken, maar daar kijkt ze niet naar.

Ze kijkt naar beneden. Op heupniveau. Daar ligt iets wat interessanter is.

Dan lichten haar ogen op. Ze heeft het ontdekt.

Daar ligt het! Zo voor de grijp.

Haar nieuwe boek, een hele stapel. Op een van de bestseller-tafels.

Tussen de grote namen in haar vakgebied. Daar is zij er nu ook een van, een grote naam.

Ze grijpt haar telefoon en flatst een foto van de bestsellertafel. Drukt op Share, gaat naar Instagram, Facebook, LinkedIn en Twitter. Bij de foto tagt ze de namen van de andere grote auteurs waar zij nu tussen ligt.

Dan komt de golf aan duimpjes op gang van haar vrienden en haar netwerk, die haar op de schouders beuken.

Ik ken auteurs die iedere boekhandel ingaan waar ze voorbij komen. In de hoop dat hij daar ook op de stapels ligt. Iedere keer posten ze weer die foto op de socials.

Een goed verkopend boek is een erkenning van alles waar je zo hard voor gewerkt hebt. Het is oogsten.

En het is een van de beste manieren om je autoriteit te laten exploderen.

De meeste auteurs van een boek willen niks liever. Maar de meeste auteurs komen daar nooit te liggen. Op die bestseller-tafel.

Want 82% van de boeken die jaarlijks verschijnen, krijgen nooit een tweede druk.

Ze halen vaak de boekhandel niet eens. Want de meeste boekhandels hebben alleen bestsellers in collectie. De ruimte is beperkt en vorig jaar zijn er 27.568 nieuwe boeken verschenen in Nederland (romans en zakelijke boeken).

Dus zelfs wat in de stellingen-kasten staat in boekhandels, zijn bestsellers. Als er een stapel van jouw boeken op de tafel ligt, ben je dus een topper onder de bestsellers.

Wie deze week op die tafel ligt, is Mark Tigchelaar. Zijn boek Focus Aan/Uit staat op 1 in de Managementboek bestseller top 100.

Hij heeft een waanzinnige week. Gisteren zette hij op zijn Facebook dé foto die iedere business-auteur het liefste wil maken: die van de Managementboek-taart. De persoonlijke felicitatie-taart van de bekendste boekwinkel van Nederland, met een afbeelding van zijn boek erop met het nummer 1 erbij.

Omdat Mark Tigchelaar een van de deelnemers is van BusinessBoek Bestseller, is het ook een bijzondere week voor mij en voor de deelnemers.

Om te vieren dat mijn deelnemer op 1 staat met zijn boek, heb ik gisteren de traditionele Nummer 1 Deal gestart.

7 dagen lang heb je daardoor nu de kans om voor half geld mee te doen aan BusinessBoek Bestseller. Inmiddels nog maar 6 dagen.

Het is inmiddels een traditie, want sinds ik het programma heb gemaakt vorig jaar is dit de 3e keer dat er een Nummer 1 Deal loopt.

Want ook mijn deelnemers Floris Wouterson en Anne Raaymakers zijn op 1 gekomen met hun boek.

Op deze speciale tijdelijke pagina staan de details en de selfie die Mark heeft gemaakt met zijn taart: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal/

Hij gaat donderdagmiddag offline.

Hooi goed weekend

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: