Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe groot is jouw waarde?

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Volgens copywriting-legende-met-walrussnor Dan Kennedy zijn er 3 manieren waarop mensen tegen verkoop kunnen aankijken.

De eerste is walging. Dit zijn mensen die bang zijn om te verkopen. Ze schamen zich ervoor. Ze hebben ook geen respect voor verkopers.

Voor die mensen is het lastig om succesvol te worden. Wat ze ook doen. Maakt niet uit of het advocaten zijn, coaches, wetenschappers of voetbaltrainers.

De tweede groep zit in de weerstand. Ze hebben er niet per se een hekel aan, maar ze vinden het wel vervelend om te verkopen. Het interesseert ze niet en ze doen het alleen omdat het nodig is.

Meer dan 80% van de ondernemers zit in die groep. En het is een van de belangrijkste redenen dat die 80% weinig verdient.

De derde groep heeft wel respect voor verkoop, is erin geïnteresseerd en heeft er vaak lol in.

De succesvolste ondernemers hebben bijna altijd lol in verkopen. En ze worden er niet alleen blij van, maar ook productiever. Plus dat het ze lukt om veel meer mensen te helpen. Ze staan in een hogere versnelling.

Hun waarde in de markt is veel groter dan die van hun concurrenten.

En ze kunnen tegen een stootje. Want ze zijn niet geboren als goede verkopers, maar ze doen van alles om steeds beter te worden.

En ze gaan dus ook heel vaak nat.

In de Netflix-serie Comedians in Cars Getting Coffee hebben comedians Jerry Seinfeld en Neal Brennan een gesprek over afwijzing. Want er is bijna geen beroepsgroep die zo veel ervaring heeft met op je muil gaan als comedians, die avond aan avond mensen aan het lachen proberen te maken.

Brennan zegt daarin: “Ik vraag me weleens af: zou ik tegen waterboarding kunnen? En ik denk dus van wel. Ik waterboard mezelf elke avond”.

Goede verkopers zoals comedians hebben geleerd om veerkrachtig te zijn. Om zichzelf niet gek te maken als het een keer niet lukt. Om steeds weer de arena in te gaan.

Wie zichzelf traint om goed te worden in verkoop, krijgt een enorme bounce. Welke problemen je ook tegenkomt in je leven, je vindt altijd een oplossing.

Een betere verkoper worden is meer dan alleen maar trainen en dingen uitproberen. Want wát ga je dan precies proberen? Welke formules gebruik je?

Comedians gebruiken formules zoals setup – premise – punchline.

De succesvolste verkopers gebruiken ook vaste formules. In gesprekken, in advertenties, in webinars, in nieuwsbrieven, altijd gebruiken ze onzichtbare, vaste formules.

Als Member van Het Lab krijg je elke maand een vaste formule om meer te verkopen. Iets simpels, dat iedereen kan toepassen.

Nou ja, niet iedereen. Als je walgt van verkopen dan gaat het ‘m niet worden. Maar als je verkoop interessant vindt en je wilt er beter in worden, dan zijn de simpele formules uit Het Lab goud waard. Deze link is de sleutel om de deur open te maken: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership. Ik zie je aan de andere kant.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: